Дистанційне навчання 8 класи


Шановні діти! Вітаю Вас на своєм у блозі! Ми продовжуємо працювати із застосуванням технологій дистанційного навчання.Бажаю успіхів у виконанні завдань!

Завдання повинно виконувати кожному у робочому зошиті, 
виконану роботу надсилати на електронну адресу 
nazelena629@gmail.com 

НАВЧАЛЬНА ПРАКТИКА


08.06.2022

8-А  

Урок-гра: Розгадай кросворд

https://onlinetestpad.com/ua/crossword/99498-sklad-i-funkcii-krovi


01.06.2022

8-А

Вікторина «Організм людини як біологічна система»

Конкурс «Я знаю цю хворобу»

Здоров’я – найбільший дар природи. Людина отримала від природи надзвичайно досконалий організм прекрасної форми, з універсальною стійкістю до труднощів життя – холоду і спеки, ран і отрут, страхів і нервових потрясінь, голоду та захворювань. На жаль, не всі однаково наділені даром здоров’я. З роками здоров’я все слабше, а хвороб стає все більше. Кожна людина являє собою єдність двох протилежностей - здоров’я і захворювання. Абсолютно здорових людей дуже мало, більшість перебуває в так званому третьому стані – проміжному між здоров’ям та захворюванням. Організм бореться з захворюваннями, наслідки цієї боротьби залежать від величини резервів здоров’я. Оголошую конкурс «Я знаю цю хворобу».

1)      Цистит – запалення сечового міхура (… система).

2)      Пневмонія – запалення легенів (… система).

3)      Інсульт – крововилив в головний мозок (… система).

4)      Сифіліс – венерична хвороба (… система).

5)      Туберкульоз – руйнування тканин легенів (… система).

6)      Гіпертонія – підвищений артеріальний тиск (… система).

7)      Панкреотит – запалення підшлункової залози (… система).

8)      Простатит – запалення передміхурової залози (… система).

9)      Ендемічний зоб – запалення щитоподібної залози (… система).

10) Гастрит – запалення слизової оболонки шлунку (… система)

Конкурс «Заморочки з бочки»

Хоча людину вивчали багато вчених, зроблено багато відкриттів, але з впевненістю можна сказати, що кожна людина – загадка. Ото ж оголошую конкурс «Заморочки з бочки».

1)      Як свинцеві кулі допомагали солдатам боротися із спрагою?

2)      Чому людина в темряві не розрізняє кольорів?

3)      У дитини 270 кісток, а у дорослої людини 206. Куди ж поділися 64 кісточки?

4)      З історії відомо, що Юлій Цезар вибирав тих воїнів, які червоніли, а не блідли при раптовому стресі. Чому?

5)      За легендою цей давньогрецький герой, вибираючи між довгим, але бездіяльним та коротким, але звитяжним життям, вибрав друге. Інша легенда дала підставу назвати на його честь міцний сухожилок триголового м’яза литки. Як звати героя?

6)      Чому під час їжі не рекомендують розмовляти?

Понеділок 23.05.2022 – Четвер 26.05.2022

8-А

Тема: «Постембріональний розвиток людини. Репродуктивне здоров’я»

Скласти методичні рекомендації щодо збереження  репродуктивного здоров’я молоді та здорового способу життя


Четвер 19.05.2022

8-А

Тема «Розмноження та розвиток людини»

Вивчити параграфи 55-56, відповідати на питання, конспект не складати


Понеділок  16.05.2022

8-А

Тема «Профілактика захворювань ендокринної системи»

Повторити презентацію, виконати самостійну роботу (надішлю на вайбер)



Понеділок 09.05.2022 - Четвер 12.09.2022

8-А 


Тема: «Ендокринна система»

Опрацювати тільки назви залози і гормонів, які вони виробляють, на що впливають.
Вивчення матеріалу шляхом заповнення таблиці


         Назва залози
        Які гормони виробляє    
              Вплив гормону
                 на організм




Четвер 05.05.2022

8-А 

Тема: «Сон та біоритми»

Мета: сьогодні на уроці ми розглянемо природу та фази сну, біоритми людини

Опрацювати презентацію https://naurok.com.ua/prezentaciya-son-bioritmi-177576.html, (14 слайд не використовуємо) Скласти конспект, прочитати параграф 48 


Понеділок 02.05.2022

8-А 

Тема: «Навчання та пам’ять»

Мета: сьогодні на уроці ми розглянемо види пам’яті і виконаємо лабораторне дослідження

 Самостійна робота (питання не переписувати, записати одразу відповіді)

1.    Пристосувальна діяльність, яка охоплює дії і вчинки людини у відповідь на зовнішні і внутрішні чинники - …

2.    Вища нервова діяльність  - це …

3.    Засновником вчення про ВНД є - …

4.    Нижча нервова діяльність – це …

5.    Центри нижчої нервової діяльності розташовані у …

6.    Властивість мозку відображати зовнішній світ у вигляді відчуттів, уявлень, думок, переживань – це…

7.    Збудження – це…

8.    Гальмування – це…

9.    Процес поширення збудження чи гальмування – це…

10. Скорочення зони збудження чи гальмування – це …

11.  Основні показники процесів збудження і гальмування – це …

12. Типи темпераменту - …

 


Опрацювати презентацію, записати у зошиті конспект.







Виконати лабораторне дослідження у робочому зошиті, опрацювати параграфи 46.











Четвер 28.04.2022

8-А 

Тема: «Умовні рефлекси»

Мета: сьогодні на уроці ми розглянемо умовні рефлекси та їх види

Опрацювати слайди, зробити їх конспект, прочитати параграфи 44-45




Лабораторна робота на сторінці 220 у підручнику

Понеділок 25.04.2022

8-А 

Тема: «Безумовні рефлекси»

Мета: сьогодні на уроці ми розглянемо безумовні рефлекси та їх види

Опрацювати слайди, зробити їх конспект, прочитати параграфи 44-45









Четвер 21.04.2022

8-А 

Тема  9: «Вища нервова діяльність» (7 годин)
«Поняття про вищу нервову діяльність, та її основні типи»
мета: сьогодня на уроці ми розглянемо поняття про ВНД, темперамент та виконуюємо дослідницький практикум, (посилання на тест напркінці презентації).

Опрацювати презентацію, записати у зошиті конспект, вивчити, опрацювати параграфи 43, за практичну роботу будуть виставлятись оцінки.


















Виконати практичну роботу. Пройти тест на сторінці 222записати висновок у зошиті.

Понеділок  18.04.2022

8-А

Тема: Порушення роботи сенсорних систем

Опрацювати параграф 42, виконати самостійну роботу (надішлю на вайбер)


Четвер 14.04.2022

8-А


Тема: «Сенсорні системи смаку, нюху, руху, дотику, температури, болю»


Опрацювати презентацію, відповісти на питання у презентації, відповіді записавши в зошиті,  записати у зошиті конспект, вивчити, опрацювати параграфи 40-41




























Понеділок 11.04.2022

8-А


Тема: «Слухова сенсорна система. Система рівноваги»

Опрацювати презентацію, записати у зошиті будову слухової сенсорної системи, вивчити, опрацювати параграф 39, виконати лабораторне дослідження №10 на стор. 219

















Виконати вправу "Незакінчене речення", відповіді записавши у робочому зошиті


Четвер 07.04.2022

8-А

Тема : «Зорова сенсорна система»

Опрацювати параграф 38, виконати письмово лабораторне дослідження № 8 (сторінка 218) 

Понеділок 04.04.2022

8-А

 «Сенсорні системи» ( 7 годин)

Тема : «Загальна характеристика сенсорних систем, їхня будова»

Опрацювати параграф 37, відповідати на питання усно


Четвер 31.03.2022

8-А

Тема «Профілактика захворювань нервової системи»

Опрацювати параграф 36, виконати самостійну роботу (надішлю на вайбер) 


Понеділок 28.03.2022

8-А

Тема «Вегетативна нервова система»

Вивчити  параграф 35, виконати самостійну роботу (надішлю у вайбер).



Четвер 24.03.2022

7-А

Тема  «Головний мозок»

Вивчити параграф 34, відповісти на питання усно.

Виконати самостійну роботу





Понеділок 21.03.2022

8-А

Тема «Спинний мозок»

Вивчити параграф 33, скласти на конспект та вивчити, відповісти на питання в кінці параграфі усно.


Четвер 17.03.2022

8-А клас  

Тема  «Будова нервової системи»

Виконати самостійну роботу (слайди 2, 3)

https://naurok.com.ua/prezentaciya-budova-ta-funkci-shkiri-8-klas-10100.html

Прочитати параграфи 31-32, відповідати на запитання усно. Зробити конспект

Понеділок 14.03.2022

Тема «Будова та функції шкіри»

Опрацювати презентацію, прочитати, конспект не писати. Параграф 24.

Виконати самостійну роботу (слайди 9 та 10)

https://naurok.com.ua/prezentaciya-budova-ta-funkci-shkiri-8-klas-10100.html


ПОНЕДІЛОК 21.02.2022

8-А

Тема «Профілактика видільної системи»

 Повторити параграфи 21-22. Вивчити 23.


ЧЕТВЕР 17.02.2022

8-А

 Тема "Утворення сечі"

Переглянути презентацію, записати слайди 13, 15, 16, 17, вивчити. 

Прочитати 21 параграф

https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-na-temu-vidilennya-8-klas-biologiya-90608.html


ПОНЕДІЛОК 14.02.2022

8-А

Тема: «Будова і функція сечовидільної системи»

Опрацювати і записати слайди 2, 3 , 5,  8, 9 , 10, 11. Прочитати 21 параграф

https://naurok.com.ua/prezentaciya-sechovidilna-sistema-lyudini-139226.html


ЧЕТВЕР 10.02.2022

8-А

 Узагальнення теми "Транспорт речовин"

Виконати самостійну робоиту за варіантами











ПОНЕДІЛОК 07.02.2022

8-А

Тема: «Кровотечі. Сердцево-судинні хвороби та їх профілактика»

 Опрацювати презентацію https://vseosvita.ua/library/navcalna-prezentacia-na-temu-krovoteci-203335.html , скласти конспект, вивчити, прочитати параграфи 19-20.

 Самостійна робота по темі:

Серцево-судинні захворювання та їх профілактика

(заповнити, використовуючи таблицю на стор. 76 підпучника)

 

Серцево-судинні захворювання

Сутність захворювання

Чинники ризику

1

Хвороби серця

 

 

2

Хвороби артерій

 

 

3

Хвороби вен

 

 

 

Обґрунтуйте основні причини, що сприяють виникненню серцево-судинних захворювань

 

Причини

Як впливають на роботу серцево-судинної системи

Гіподинамія

 

Шкідливі звички

 

Психоемоційні стреси

 

Незбалансоване харчування

 

Забруднення навколишнього середовища

 

 

ЧЕТВЕР 03.02.2022

8-А

Тема: «Система кровообігу»

Виконати самостійну роботу, текст не переписуємо, записуємо тільки слова . Надіслати до 15.00 





 Опрацювати презентацію, скласти конспект, вивчити. (надсилати не потрібно)










ПОНЕДІЛОК 31.01.22

8-А, 8-Б

Тема: «Будова та функції кровоносних судин» 

опрацювати презентацію, скласти конспект, прочитати параграф 19








Червер 26.01.2022

8-А

Тема: «Серцевий цикл. Робота серця»

Мета: вивчити серцевий цикл, робота серця

Опрацювати презентацію  https://naurok.com.ua/prezentaciya-ponyattya-pro-serceviy-cikl-robota-sercya-ta-regulyuvannya-230124.html , ( слайди 6, 7 , 8, записати  та вивчити), прочитати параграф 18


ПОНЕДІЛОК 24.01.2022

8-А

Тема: «Будова серця»

Мета: вивчити будову серця

Опрацювати презентацію https://naurok.com.ua/prezentaciya-budova-i-funkci-sercya-robota-sercya-142147.html , (переписати слайди 6, 7 , 8, 9, 10 , 13) малюнки не малюємо,  

Переписати терміни




ЧЕТВЕР 06.05.2021

8-А,

Тема: «Сон та біоритми»

Мета: сьогодні на уроці ми розглянемо природу та фази сну, біоритми людини

Опрацювати презентацію https://naurok.com.ua/prezentaciya-son-bioritmi-177576.html, (14 слайд не використовуємо) Скласти конспект, прочитати параграф 48 


ЧЕТВЕР 29.04.2021

8-А,

Тема: «Навчання та пам’ять»

Мета: сьогодні на уроці ми розглянемо види пам’яті і виконаємо лабораторне дослідження

 Самостійна робота (питання не переписувати, записати одразу відповіді)

1.    Пристосувальна діяльність, яка охоплює дії і вчинки людини у відповідь на зовнішні і внутрішні чинники - …

2.    Вища нервова діяльність  - це …

3.    Засновником вчення про ВНД є - …

4.    Нижча нервова діяльність – це …

5.    Центри нижчої нервової діяльності розташовані у …

6.    Властивість мозку відображати зовнішній світ у вигляді відчуттів, уявлень, думок, переживань – це…

7.    Збудження – це…

8.    Гальмування – це…

9.    Процес поширення збудження чи гальмування – це…

10. Скорочення зони збудження чи гальмування – це …

11.  Основні показники процесів збудження і гальмування – це …

12. Типи темпераменту - …

 


Опрацювати презентацію, записати у зошиті конспект.







Виконати лабораторне дослідження у робочому зошиті, опрацювати параграфи 46.











ПОНЕДІЛОК 26.04.2021

8-А, 8-Б

Тема: «Умовні рефлекси»

Мета: сьогодні на уроці ми розглянемо умовні рефлекси та їх види

Опрацювати слайди, зробити їх конспект, прочитати параграфи 44-45




Лабораторна робота на сторінці 220 у підручнику


ЧЕТВЕР 22.04.2021

8-А, 8-Б

Тема: «Безумовні рефлекси»

Мета: сьогодні на уроці ми розглянемо безумовні рефлекси та їх види

Опрацювати слайди, зробити їх конспект, прочитати параграфи 44-45












 ПОНЕДІЛОК 19.04.2021

8-А, 8-Б

Тема  9: «Вища нервова діяльність» (7 годин)
«Поняття про вищу нервову діяльність, та її основні типи»
мета: сьогодня на уроці ми розглянемо поняття про ВНД, темперамент та виконуюємо дослідницький практикум, (посилання на тест напркінці презентації).

Опрацювати презентацію, записати у зошиті конспект, вивчити, опрацювати параграфи 43, за практичну роботу будуть виставлятись оцінки.


















Виконати практичну роботу. Пройти тест https://testometrika.com/personality-and-temper/questionnaire-eysenck-pen/записати висновок у зошиті.




ЧЕТВЕР 15.04.2021

8-А, 8-Б

Тема: «Узагальнення знань. Контрольна робота»
мета: сьогодня на уроці систематизуємо знання за темою "Сенсорні системи"
оцінка залежить від часу надіслання роботи (до 15.04.2021 до 15.00, за надіслані роботи після 15.00 оцінки будуть знижені ).
ВАРІАНТ І
І рівень (по 0,5 бала за кожне запитання)
Виберіть правильний варіант відповіді.
1. Визначте орган рівноваги:
    А)  завитка;   Б)  сітківка;   В)  вестибулярний апарат;   Г)  євстахієва труба.
2. Зовнішня оболонка ока, утворена сполучною тканиною:
    А)  судинна;   Б)  сірозна;    В)  білкова;     Г)  сітчаста. 
3. Укажіть складову внутрішнього вуха:
    А)  вушна раковина;   Б)  кортіїв орган;   В)  стремінце;   Г)  молоточок.
4. Вкажіть частину язика, де розташовані рецептори, які розрізняють смак кислого:
    А) на кінчику;   Б) на корені;   В) по краях;   Г) на корені та краях.
5. Укажіть частину вуха, що не входить до складу середнього:
    А) молоточок;   Б) барабанна перетинка;   В) коваделко;  Г) стремінце.
6. Вкажіть місце, де фокусується зображення предмета в разі далекозорості:
    А)  на сітківці;    Б) перед сітківкою;   В) поза сітківкою;    Г) у кришталику.
ІІ  рівень (по 1 балу за кожне завдання)
7. Допишіть речення.
    Орган слуху людини складається з відділів …. Спеціальні чутливі утворення, що сприймають подразнення та  перетворюють їх на нервовий імпульс …. Оболонку, яка відіграє важливу роль у живлені ока, називають …. Оптичну систему ока утворюють … . Під час розглядання близько розташованих предметів кришталик має …. форму.

8. Дати визначення понять:
звук, акомодація, хеморецептори, зоровий аналізатор.

Прості завдання з відкритою відповіддю
9. Яку будову має нюховий аналізатор?
10. Які рецептори містяться у шкірі та які вони виконують функції ?


III рівень (по 1 балу за кожне запитання)

11. Розгляньте малюнок та підпишіть  його складові.











12. Установіть відповідність між складовими ока та їх функціями:
А  склера
Б   зіниця
В   кришталик
Г   сітківка
         1  Надає оку забарвлення
2  Підтримання форми та захист ока
3  Регулює кількість світла
4  Заломлює промені світла
5  Сприймає світлові подразнення і перетворює їх на нервові імпульси
13. Розмістіть структури ока у послідовності проходження світлового променя.
А  кришталик
Б   зіниця
В   рогівка
Г   склисте тіло
Д   передня волога камера ока
IV рівень (по 1,5 бала за запитання)
14. Поясніть механізм роботи сенсорної системи смаку та її значення у житті людини.
15. У чому полягає небезпека інфекційних захворювань носоглотки для органів слуху? Поясніть.?


ВАРІАНТ ІІ
І рівень (по 0,5 бала за кожне запитання)
Виберіть правильний варіант відповіді.
1. Визначте частку мозку, де розташована зорова зона:      
    А)  скронева ;   Б)   потилична;   В)  тім’яна ;  Г)  лобна.
2. Укажіть місце, на якому більш за все фоторецепторів:   
    А)  зорова зона мозку;   Б)  рогівка;     В) жовта пляма;    Г) сліпа пляма. 
3. Укажіть вид рецепторів, до яких належать рецептори смаку та нюху:
     А)  механорецептори;     Б)  терморецептори;   
     В)  фоторецептори;         Г)   хеморецептори.
4. Укажіть складову вуха, у якій розташований вестибулярний апарат :
    А)  зовнішнє вухо;  Б)  середнє вухо;  В)  внутрішнє вухо;   Г) слуховий нерв.
5. Укажіть частину вуха, через яку проникає інфекція до середнього вуха:
    А) слухова (євстахієва) труба;   Б) вушна раковина;   В) слуховий прохід;  
    Г) барабанна порожнина.
6. Вкажіть місце, де фокусується зображення предмета в разі короткозорості:
    А)  на сітківці;    Б)  перед сітківкою;   В)  поза сітківкою;    Г) у кришталику.
ІІ  рівень (по 1 балу за кожне завдання)
7. Допишіть речення.
    Отвір, що регулює кількість світла, яке надходить до сітківки, називають …. Здатність сенсорних систем пристосовувати рівень своєї чутливості до сили подразника, називається … . Складові допоміжного апарату ока … .
Під час розглядання далеко розташованих предметів кришталик має …. форму. Смакові рецептори розташовані ... .

8. Дати визначення понять:
запах, слуховий аналізатор, фоторецептори, короткозорість.

Прості завдання з відкритою відповіддю
9. Яку будову має смаковий аналізатор?
10. Що таке колбочки та палички? Яке їх значення?


III рівень (по 1 балу за кожне запитання)

11. Розгляньте малюнок та   підпишіть його складові.














12. Установіть відповідність між складовими вуха та їх функціями:
А  вушна раковина
Б   кортіїв орган у завитці
В   барабанна перетинка
Г   слухові кісточки      1  Перетворює звукові коливання на нервові імпульси
2  Передає звукові коливання з середнього вуха на внутрішнє
3  Аналізує звуки
4  Вловлює звукові коливання
5  Передає звукові коливання із зовнішнього на середнє вухо
13. Установіть послідовність процесів, які відбуваються під час формування слухового сприйняття.
А  виникнення нервового імпульсу
Б   коливання слухових кісточок
В   передача коливань на рідину завитки
Г   коливання основної мембрани
Д  коливання барабанної перетинки 
IV рівень (по 1,5 бала за запитання)
14. Назвіть основні причини порушення слуху людини та правила гігієни слуху.

15. Поясніть, які сенсорні системи допомагають сліпим людям орієнтуватися у навколишньому середовищі. Як це відбувається?


Понеділок 12.04.2021

8-А, 8-Б

Тема: «Сенсорні системи смаку, нюху, руху, дотику, температури, болю»


Опрацювати презентацію, відповісти на питання у презентації, відповіді записавши в зошиті,  записати у зошиті конспект, вивчити, опрацювати параграфи 40-41
































Четвер 08 квітня 2021 року

8-А, 8-Б


Тема: «Слухова сенсорна система. Система рівноваги»

Опрацювати презентацію, записати у зошиті будову слухової сенсорної системи, вивчити, опрацювати параграф 39, виконати лабораторне дослідження №10 на стор. 219
















Виконати вправу "Незакінчене речення", відповіді записавши у робочому зошиті




ПОНЕДІЛОК 05.04.2021

 

8-А, 8-Б

 

Тема: «Порушення зору. Гігієна зору»

Мета: ознайомитись з  видами порушення зору та їх профілактика.

 

Опрацювати презентацію https://naurok.com.ua/prezentaciya-gigiena-ta-zahist-zoru-174400.html записати основні види порушення зору, записати основні правила гігієни розу, опрацювати параграф 42, сторінка 146.

  


ЧЕТВЕР 21 січня 2021 року

 

8-А, 8-Б

 

Тема: «Лімфа, лімфатична система»

 

 Опрацювати презентацію http://www.myshared.ru/slide/1306720/ , скласти конспект, прочитати сторінки підручника 60-61, вивчити.


ПОНЕДІЛОК 18.01.2021

 

8-А, 8-Б

 

Тема: «Кровотечі. Сердцево-судинні хвороби та їх профілактика»

 

 Опрацювати презентацію https://vseosvita.ua/library/navcalna-prezentacia-na-temu-krovoteci-203335.html , скласти конспект, вивчити, параграфи19-20.

 

Серцево-судинні захворювання та їх профілактика

(заповнити, використовуючи таблицю на стор. 76 підпучника)

 

Серцево-судинні захворювання

Сутність захворювання

Чинники ризику

1

Хвороби серця

 

 

2

Хвороби артерій

 

 

3

Хвороби вен

 

 

 

Обґрунтуйте основні причини, що сприяють виникненню серцево-судинних захворювань

 

Причини

Як впливають на роботу серцево-судинної системи

Гіподинамія

 

Шкідливі звички

 

Психоемоційні стреси

 

Незбалансоване харчування

 

Забруднення навколишнього середовища

 

 

 

ЧЕТВЕРГ 14.01.2021

 

8-А, 8-Б

 

Тема: «Система кровообігу»

 

 Опрацювати презентацію, скласти конспект, вивчити.









ПОНЕДІЛОК 11.01.21

8-А, 8-Б

Тема: «Будова та функції кровоносних судин» 

опрацювати презентацію, скласти конспект, прочитати параграф 19













ЧЕТВЕРГ 12.11.2020

ТЕМА УРОКУ "Травлення в кишечнику. Всмоктуванння"

Опрацювати презентацію, зробити конпект, вичити. Прочитати параграф 8.


Самостійна робота 

 (надіслати до 15.00. Надіслані роботи після 15.00 - бали будуть знижені)

Завдання 1: Встановіть відповідність  між  органами травної системи та процесами

 

1.слинні залози

2.язик

3.зуби

4.стравохід

5.шлунок

 

А)оцінка якості їжі

Б)розщеплення білків

В)проштовхування їжі в стравохід

Г)виділення слини

Д)подрібнення їжі

Е)переміщення їжі до шлунка

Є) формування звуків мови

Ж)розпізнавання смаків

З)карієс

И)виділення пепсину та хлоридної кислоти

   Завдання: Встановіть відповідність між речовинами та їх характеристиками

1.Емаль

2.Лізоцим

3.Амілаза

4.Мальтаза

5.Муцин

6.Шлунковий сік

7.Пепсин

8.Хлоридна кислота

9.Ліпаза

10.Слиз

А)розщеплення білків

Б)зволожує та обволікає харчову грудку

В)суміш води, ферментів та кислоти

Г)розщеплення молочного жиру

Д)розщеплення вуглеводів

Е)створення умови для дії пепсину

Є)вкриває коронку зуба

Ж) є в слині,знезаражує мікроорганізми ,загоює рани

З)захищає шлунок від перетравлення пепсином

К)Знешкоджує хвороботворні та гнилісні бактерії в шлунку


Завдання 3.Розташуйте в правильній послідовності  відділи травної системи:

А) пряма кишка

Б)дванадцятипала кишка

В) стравохід

Г) глотка

Д) тонка кишка

Е) анальний отвір

Є) товста кишка

Ж) сліпа кишка

З) ротова порожнина






Понеділок 09.11.2020

8-А, 8-Б

Тема "Травлення в шлунку"

Опрацювати презентацію, скласти конспект, відповісти на питання, які задані наприкінці  презентації письмово у зошиті 






Четверг 15.10.2020

8-А, 8-Б

Тема: "Харчування та обмін речовин. Їжа та її компоненти"

Опрацювати презентації, скласти конспект по другій презентації






Тестовий контроль

Із запропонованих варіантів відповідей виберіть один правильний:

1.            Вкажіть, який вітамін може синтезуватися організмом людини

        А  D                              Б  A

2.            Вкажіть складові, до яких розпадаються вуглеводи в травному тракті

        А  амінокислоти           Б  сахариди

3.            Вкажіть найбільш раціональний режим прийому їжі

        А  2 рази на добу          Б  3 рази на добу          В  4 рази на добу

4.            Вкажіть, який харчовий продукт містить найбільшу кількість вітаміну С

        А  цитруси                    Б  шипшина                  В  смородина

5.            Вкажіть, скільки енергії утворюється при повному окисненні 1 граму жирів

        А  15,7 кДж         Б  18,9 кДж          В  33,4 кДж           Г  38,9 кДж

6.            Вкажіть назву хвороби, що розвивається при гіповітамінозі вітаміну D

        А  цинга              Б  бері-бері         В  рахіт                 Г  базедова хвороба

7.            Вкажіть назву захворювання, яке розвивається внаслідок довготривалого не отримання організмом вітамінів

        А  гіпервітаміноз                 Б  гіповітаміноз

        В  авітаміноз                        Г  макровітаміноз

8.            Вкажіть,  на які складові розпадаються білки в організмі

        А  амінокислоти   Б  сахариди       В  вода                Г гліцерин і жирні кислоти

Вставте пропущені слова:

9.            При окислені 1 г білків в організмі людини виділяться ______кДж енергії, 1 г жирів –  ___кДж енергії.

Із запропонованих варіантів відповідей виберіть декілька правильних:

10.        Вкажіть, які вітаміни є жиророзчинними

        А  C

        Б  D

        В  K

        Г  E

        Д  A

        Е  B

Завдання на встановлення відповідності:

11.        Встановіть відповідність між хворобами та вітамінами 

Хвороби

Вітаміни

1

цинга

А

A (ретинол)

2

бері-бері

Б

D (кальциферол)

3

рахіт

В

B1 (тіамін)

4

куряча сліпота

Г

C (аскорбінова кислота)

Завдання на встановлення послідовності:

12.        Встановіть послідовність етапів перетворення білків в організмі людини

        А  окислення в клітині

        Б  надходження в травну систему з продуктами харчування

        В  рух амінокислот до клітин

        Г  розщеплення на амінокислоти

Д/з: прочитати параграф 5.


Понеділок 12.10.2020


8-А, 8-Б

Тема: «Обмін речовин та енергії»

 

Процеси, у результаті яких відбувається утворення органічних спо­лук, необхідних для росту, відновлення клітин і забезпечення їхніх функцій, називають асиміляцією, або анаболізмом. Розщеплення органічних речовин на простіші сполуки називають дисиміляцією, або катаболізмом. Ріст, відновлення структур та функціональна активність клітин здійснюються лише з витратою енергії, яка утворюється під час процесів дисиміляції. Обидва про­цеси - асиміляція і дисиміляція - є дві взаємопов'язані сторони об­міну речовин. Під обміном речовин (метаболізмом) розуміють сукупність змін, що відбуваються з речовинами від моменту їхнього надходження до організму з навколишнього середовища до моменту утворення кінцевих продуктів розпаду і виведення їх з організму. Всі поживні речовини мають своє функціональне призначення. Одні речовини більше використовуються як джерело енергії (наприк­лад, вуглеводи), інші - як будівельний матеріал (наприклад, білки), а треті — як регулятори (наприклад, вітаміни).


Домашнє завдання, записати терміни, вивчити. Прочитати відповідний параграф в підручнику











ВІВТОРОК 26.05.2020 -ЧЕТВЕРГ 28.05.2020

8-А, 8-Б

Тема "Захворювання статевих органів. Венерічні захворювання, їхня профілактика "

Знайти інформацію та відповісти на питання: "Які є венерічні захворювання та їх профілактика"


ЧЕТВЕРГ 21.05.2020

8-А, 8-Б

Тема  «Будова та функції репродуктивної системи.
Ембріональний період розвитку»




Зробити записи у зошиті, вивчити терміни, опрацювати відповідний параграф.


ВІВТОРОК 19.05.2020

8-А, 8-Б

Тема: «СНІД, алергія»

         Опрацювати 7-9 слайди презентації https://naurok.com.ua/prezentaciya-imunna-sistema-imunitet-imunizaciya-alergiya-snid-180747.html

Пройти онлайн-тестування https://vseosvita.ua/test/go-settings?code=dvz893

( Вказати Прізвище, надається лише одна спроба. Результати я Ваші побачу сама. І кількість спроб мені буде відомо, зараховується лише перша спроба).

ЧЕТВЕРГ 14.05.2020

8-А, 8-Б

Тема: «Імунна система. Імунітет»

Опрацювати презентацію https://naurok.com.ua/prezentaciya-imunna-sistema-imunitet-81478.html, записати у зошиті конспект.
Відповісти на питання:
Чому імунітет, який утворюється шляхом уведення вакцини, називають активним?




ВІВТОРОК 12.05.2020

8-А, 8-Б

Тема: «Порушення роботи ендокринної системи»


Вивчення матеріалу шляхом заповнення таблиці

Залоза
Гіпофункція
Гіперфункція



Відповісти на питання у зошиті:
1.     Відомо, що придушенні Паризької комуна брав участь французький політик Тьєр, людина карликового зросту з великою головою. Якою хворобою, що проявилася в ранньому дитинстві, він страждав – гіпофізарною недостатністю чи ураженням щитоподібної залози?
2.    Яку залозу й чому індійські й тибетські філософи вважають органом ясновидіння  й «третім оком»?
3.     Дівчинки до 14 років була цілком здорова. Але раптом стала швидко худнути,  у неї пропав апетит, її мучила постійна спрага. Батьки здорові. У 13 років вона перехворіла на запалення підшлункової залози. Яка причина погіршення здоров’я дівчинки?
4.     Дитина перестала рости. Вона почала товстіти,  у неї порушилися пропорції тіла. Почав постійно висовуватись кінчик язика з рота. З’явилися розлади мовлення мови, пам’яті, мислення. Яка причина погіршення здоров’я дитини?
5.     Обґрунтуйте, чому тривалий стрес  небезпечний для організму.


ЧЕТВЕРГ 06.05.2020

8-А, 8-Б

Тема: «Ендокринна система»

Опрацювати тільки назви залози і гормонів, які вона виробляють, на що впливають.
Вивчення матеріалу шляхом заповнення таблиці


         Назва залози
        Які гормони виробляє    
              Вплив гормону
                 на організм




ВІВТОРОК 05.05.2020

8-А, 8-Б

Тема: «Гуморальна регуляція. Гормони»

Актуалізація опорних знань (відповіді записати у зошиті)
1.












2.






3.













4.






5.












6.








7.







8.








9.









1.      Це неоднорідні клітини (клітини-супутники), що заповнюють простір між нейронами й кровоносними капілярами.
2.      Довгий відросток нейрона.
3.      Активний нервовий процес, який призводить до зменшення чи припинення збудження в певній ділянці нервової тканини.
4.      Сукупність нервових волокон, що з’єднують ЦНС з органами і тканинами організму.
5.      Залози, які продукують шлунковий сік.
6.      Залози, які виділяють секрет в порожнину рота.
7.      Залози, які беруть учать у терморегуляції.
8.      Місця, у яких нервовий імпульс передається з одного нейрона на інший.
9.      Активний нервовий процес, яким нервові клітини відповідають на зовнішню дію.
Вивчення нового матеріалу
Гомеостаз – це  відносна сталість внутрішнього середовища.
Системи підтримки

Нервова                                 Ендокринна                                     Імунна
Ендокринна система забезпечує гуморальну регуляцію функцій.
Гуморальна регуляція – це регуляція функцій організму, яка здійснюється через рідинні середовища (кров, лімфу, тканинну рідину) за допомогою біологічно активних речовин та продуктів обміну речовин або метаболітів.
Ознаки
Гуморальна
Нервова
Швидкість передачі сигналів
Повільна
Дуже висока
Чинники передачі сигналів
Біологічно активні речовини (гормони)
Нервові імпульси
Шляхи передачі сигналів
Внутрішнє середовище

Нервові волокна і нерви

Характер впливу
Тривалий і загальний вплив
Короткочасний і конкретний вплив

Залози – це органи в тілі, функцією яких є вироблення специфічних речовин (секретів).
Залоза
Зовнішньої секреції
Внутрішньої секреції
Змішаної секреції
Продукт функціонування
Секрети
Гормони
Секрети та гормони
Місце виведення продукту
Мають власні протоки;
Поверхня або порожнина тіла
Не мають протоків;
Гормони в кров
Мають власні протоки;
Гормони в кров
Приклад залоз
Слинні, потові, сальні, шлункові, молочні, слізні, кишкові
·         Гіпофіз
·         Епіфіз
·         Тимус (вилочкова)
·         Щитоподібна
·         Прищитоподібні
·         Надниркові
·         Статеві
·         Підшлункова
До ендокринної системи належать залози внутрішньої і змішаної секреції.
Ендокринна система – це  система залоз внутрішньої та змішаної секреції, яка у взаємодії з іншими системами організму людини й тварин здійснює регуляцію його життєво важливих функцій.
Гормони – це біологічно активні речовини, які синтезуються залозами внутрішньої та змішаної секреції, які здатні включатися до біохімічних реакцій і регулювати обмін речовин та енергії.
Властивості гормонів
1) висока біологічна активність – обумовлюють значний ефект у дуже низьких концентраціях;
2) специфічність дії – здатні взаємодіяти з певними клітинами-мішенями завдяки наявності у них молекул-рецепторів;
3) дистантність дії – переносяться від місця синтезу до клітин-мішеней, де взаємодіють з певним рецептором на мембранах клітин (білково-пептидні гормони) або проникають усередину клітини і далі в ядро (стероїдні гормони);
4) короткочасність дії – у процесі дії швидко розпадаються в печінці, нирках, травній системі або виводяться з організму;
5) різноманітність механізмів дії – свою дію на обмін речовин виявляють різними шляхами: а) підвищують проникність мембран; б) регулюють активність ферментів як ефектори та інгібітори; в) діють на генетичний апарат клітини і регулюють процеси транскрипції та ін.

Значення гормонів
Регулюють:
·         обмін речовин та енергії (тироксин, інсулін);
·         процеси росту і розвитку органів (наприклад, соматотропін);
·         статеве дозрівання (статеві гормони);
·         фізичний і психічний розвиток (тропні гормони);
·         реакцію організму на стрес у комплексі з нервовою системою (адреналін).

Ендокринні порушення –  порушення діяльності залоз внутрішньої і зовнішньої секреції.
Гіперфункція – посилена діяльність залози.
Гіпофункція – послаблення діяльності залози.

Узагальнення і систематизація знань
1.      Яку регуляцію функцій забезпечує ендокринна система?
2.      За допомогою чого і через які середовища здійснюється гуморальна регуляція?
3.      Що забезпечує ендокринну регуляцію.
4.      Що виділяють залози внутрішньої секреції виділяють?
5.      Порушення діяльності залоз внутрішньої секреції спричинюють захворювання, які називають ...
6.      Посилення діяльності залози — це ....
7.      Послаблення діяльності залози — це ...
8.      гуморальна регуляція – це …
9.      Гормони – це …
10.  Назвіть залози змішаної секреції Назвіть залози зовнішньої секреції

11. Назвіть залози внутрішньої секреції 


ЧЕТВЕРГ 30.04.2020

8-А, 8-Б

Контрольна робота з теми Вища нервова діяльність
I-В
1.      Який тип темпераменту характеризується сильною, врівноваженою, але інертною нервовою системою?
а) холерик               в) сангвінік
б) меланхолік          г) флегматик

2.      Психічний процес встановлення зв’язків між об’єктами або явищами навколишнього середовища називається:
а) мислення              в) свідомість
б) мова                      г) інстинкт

3.      Виберіть вид пам’яті, яка забезпечує запам’ятовування, зберігання та відтворення рухів:
а) моторна                 в) образна
б) емоційна               г) змістова

4.      Позначте півкулю головного мозку людини, у якій розташований центр керування письмом:
а) ліва                        в) права
             б) обидві півкулі

5.      Укажіть стан скелетних і мімічних  м’язів під час фази повільного сну:
а) не змінюються           в) розслаблені
                    б) напружені

6.      Прикладом яких біоритмів є послаблення імунітету восени?
а) добових                  в) сезонних
б) місячних                 г) річних

7.      Установіть відповідність між формами поведінки та прикладами, що їх ілюструють:
1.      Навичка
А. особливості ходи
2.      Звичка
Б. читання
3.      Динамічний стереотип
В. підпирання рукою голови під час роботи за комп’ютером
4.      Інстинкт
Г. підвищена конфліктність підлітків

8.      Завдання має три стовпчики відповідей. Виберіть по одному правильному варіанту відповідей із кожного стовпчика. Укажіть характерні ознаки вищої нервової діяльності.
Прикладом якої сигнальної системи є здатність сприймати звуки?
Яким видом пам’яті є запам’ятовування запахів?
Що із зазначеного є прикладом несвідомого?

1.Другої
1.      Образною
1.      Увага
2.Першої
2.      Емоційною
2.      Пам’ять
3.Третьої
3.      Руховою
3.      Автоматизм

9.      Закінчи речення
-          До основних видів безумовних рефлексів належать …..
-          Дихальні рефлекси – це ……
-          Статеві рефлекси пов’язані з …….
-          Рефлекси, які проявляються не відразу після народження ….

10.  Які види біоритмів можна виділити у людини? Наведіть приклади.

II-В
1.      Який тип темпераменту характеризується сильною, але неврівноваженою нервовою системою?
а) меланхолік                в) флегматик
б) холерик                     г) сангвінік

2.      Найвища форма психічного відображення дійсності – це:
а) свідомість                   в) інстинкт
б) мислення                    г) мова

3.      Виберіть вид пам’яті, яка забезпечує запам’ятовування, збереження та відтворення почуттів:
а) моторна                       в) емоційна
б) образна                        г) змістова

4.      Позначте півкулю головного мозку людини, у якій міститься центр, що визначає музикальність:
а) ліва                         в) права
               б) обидві півкулі

5.      Укажіть фазу сну, під час якої виникають сновидіння:
а) повільний                 в) швидкий
                 б) сновидіння виникають у будь-яку фазу сну

6.      Прикладом яких біоритмів є підвищення активності вранці у ”жайворонків” :
а) добових                   в) сезонних
б) місячних                 г) багаторічних

7.      Установіть відповідність між формами поведінки та прикладами, що їх ілюструють:
1.      Звичка
А. гойдання на гойдалках
2.      Інстинкт
Б. уміння кататися на ковзанах
3.      Навичка
В. особливості почерку
4.      Динамічний стереотип
Г. перевіряння наявності ключів перед виходом з дому

8.      Завдання має три стовпчики відповідей. Виберіть по одному правильному варіанту відповідей із кожного стовпчика. Укажіть характерні ознаки вищої нервової діяльності.
Прикладом якої сигнальної системи є мова?
Яким видом пам’яті є запам’ятовування віршів?
Що із зазначеного є прикладом свідомості?
1.Третьої
1. Образною
1. Мислення
2.Першої
2. Словесно-логічною
2. Інтуіція
3.Другої
3. Емоційною
3. Інстинкт

9.      Закінчи речення
-          Харчові рефлекси – це ……
-          Захисні рефлекси забезпечують ….
-          Захисні рефлекси – це (приклади) …..
-          Значення безумовних рефлексів ….


10.  Чим відрізняються між собою різні фази сну?


ВІВТОРОК 28.04.2020

8-А, 8-Б

Тема: «Безумовні та умовні рефлекси»


Опрацювати презентацію https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-son-bioritmi-165555.html, записати у зошиті конспект, вивчити, опрацювати параграфи.               


ЧЕТВЕРГ 23.04.2020

8-А, 8-Б

Тема  9: «Мова. Навчання та пам’ять»

Опрацювати презентацію, записати у зошиті конспект.







Виконати лабораторне дослідження у робочому зошиті, опрацювати параграфи 46.















ВІВТОРОК 21.04.2020

8-А, 8-Б

Тема: «Безумовні та умовні рефлекси»


Опрацювати презентацію https://vseosvita.ua/library/prezentacia-umovni-ta-bezumovni-refleksi-ludini-127854.html, записати у зошиті конспект, заповнити таблицю (слайд 28), виконати вправу «Так/ні» (слайд 29),  вивчити, опрацювати параграфи 44-45.


ЧЕТВЕРГ 16.04.2020

8-А, 8-Б

Тема  9: «Вища нервова діяльність» (7 годин)
«Поняття про вищу нервову діяльність, та її основні типи»

Опрацювати презентацію, записати у зошиті конспект, вивчити, опрацювати параграфи 43.


















Виконати практичну роботу. Пройти тест https://testometrika.com/personality-and-temper/questionnaire-eysenck-pen/, записати висновок у зошиті.



ВІВТОРОК 14.04.2020

8-А, 8-Б

Тема: «Узагальнення знань. Контрольна робота»

ВАРІАНТ І
І рівень (по 0,5 бала за кожне запитання)
Виберіть правильний варіант відповіді.
1. Визначте орган рівноваги:
    А)  завитка;   Б)  сітківка;   В)  вестибулярний апарат;   Г)  євстахієва труба.
2. Зовнішня оболонка ока, утворена сполучною тканиною:
    А)  судинна;   Б)  сірозна;    В)  білкова;     Г)  сітчаста. 
3. Укажіть складову внутрішнього вуха:
    А)  вушна раковина;   Б)  кортіїв орган;   В)  стремінце;   Г)  молоточок.
4. Вкажіть частину язика, де розташовані рецептори, які розрізняють смак кислого:
    А) на кінчику;   Б) на корені;   В) по краях;   Г) на корені та краях.
5. Укажіть частину вуха, що не входить до складу середнього:
    А) молоточок;   Б) барабанна перетинка;   В) коваделко;  Г) стремінце.
6. Вкажіть місце, де фокусується зображення предмета в разі далекозорості:
    А)  на сітківці;    Б) перед сітківкою;   В) поза сітківкою;    Г) у кришталику.
ІІ  рівень (по 1 балу за кожне завдання)
7. Допишіть речення.
    Орган слуху людини складається з відділів …. Спеціальні чутливі утворення, що сприймають подразнення та  перетворюють їх на нервовий імпульс …. Оболонку, яка відіграє важливу роль у живлені ока, називають …. Оптичну систему ока утворюють … . Під час розглядання близько розташованих предметів кришталик має …. форму.

8. Дати визначення понять:
звук, акомодація, хеморецептори, зоровий аналізатор.

Прості завдання з відкритою відповіддю
9. Яку будову має нюховий аналізатор?
10. Які рецептори містяться у шкірі та які вони виконують функції ?


III рівень (по 1 балу за кожне запитання)

11. Розгляньте малюнок та підпишіть  його складові.











12. Установіть відповідність між складовими ока та їх функціями:
А  склера
Б   зіниця
В   кришталик
Г   сітківка
         1  Надає оку забарвлення
2  Підтримання форми та захист ока
3  Регулює кількість світла
4  Заломлює промені світла
5  Сприймає світлові подразнення і перетворює їх на нервові імпульси
13. Розмістіть структури ока у послідовності проходження світлового променя.
А  кришталик
Б   зіниця
В   рогівка
Г   склисте тіло
Д   передня волога камера ока
IV рівень (по 1,5 бала за запитання)
14. Поясніть механізм роботи сенсорної системи смаку та її значення у житті людини.
15. У чому полягає небезпека інфекційних захворювань носоглотки для органів слуху? Поясніть.?


ВАРІАНТ ІІ
І рівень (по 0,5 бала за кожне запитання)
Виберіть правильний варіант відповіді.
1. Визначте частку мозку, де розташована зорова зона:      
    А)  скронева ;   Б)   потилична;   В)  тім’яна ;  Г)  лобна.
2. Укажіть місце, на якому більш за все фоторецепторів:   
    А)  зорова зона мозку;   Б)  рогівка;     В) жовта пляма;    Г) сліпа пляма. 
3. Укажіть вид рецепторів, до яких належать рецептори смаку та нюху:
     А)  механорецептори;     Б)  терморецептори;   
     В)  фоторецептори;         Г)   хеморецептори.
4. Укажіть складову вуха, у якій розташований вестибулярний апарат :
    А)  зовнішнє вухо;  Б)  середнє вухо;  В)  внутрішнє вухо;   Г) слуховий нерв.
5. Укажіть частину вуха, через яку проникає інфекція до середнього вуха:
    А) слухова (євстахієва) труба;   Б) вушна раковина;   В) слуховий прохід;  
    Г) барабанна порожнина.
6. Вкажіть місце, де фокусується зображення предмета в разі короткозорості:
    А)  на сітківці;    Б)  перед сітківкою;   В)  поза сітківкою;    Г) у кришталику.
ІІ  рівень (по 1 балу за кожне завдання)
7. Допишіть речення.
    Отвір, що регулює кількість світла, яке надходить до сітківки, називають …. Здатність сенсорних систем пристосовувати рівень своєї чутливості до сили подразника, називається … . Складові допоміжного апарату ока … .
Під час розглядання далеко розташованих предметів кришталик має …. форму. Смакові рецептори розташовані ... .

8. Дати визначення понять:
запах, слуховий аналізатор, фоторецептори, короткозорість.

Прості завдання з відкритою відповіддю
9. Яку будову має смаковий аналізатор?
10. Що таке колбочки та палички? Яке їх значення?


III рівень (по 1 балу за кожне запитання)

11. Розгляньте малюнок та   підпишіть його складові.














12. Установіть відповідність між складовими вуха та їх функціями:
А  вушна раковина
Б   кортіїв орган у завитці
В   барабанна перетинка
Г   слухові кісточки      1  Перетворює звукові коливання на нервові імпульси
2  Передає звукові коливання з середнього вуха на внутрішнє
3  Аналізує звуки
4  Вловлює звукові коливання
5  Передає звукові коливання із зовнішнього на середнє вухо
13. Установіть послідовність процесів, які відбуваються під час формування слухового сприйняття.
А  виникнення нервового імпульсу
Б   коливання слухових кісточок
В   передача коливань на рідину завитки
Г   коливання основної мембрани
Д  коливання барабанної перетинки 
IV рівень (по 1,5 бала за запитання)
14. Назвіть основні причини порушення слуху людини та правила гігієни слуху.

15. Поясніть, які сенсорні системи допомагають сліпим людям орієнтуватися у навколишньому середовищі. Як це відбувається?


ЧЕТВЕРГ 09.04.2020

8-А, 8-Б

Тема: «Сенсорні системи смаку, нюху, руху, дотику, температури, болю»


Опрацювати презентацію, відповісти на питання у презентації, відповіді записавши в зошиті,  записати у зошиті конспект, вивчити, опрацювати параграфи 40-41































ВІВТОРОК 07.04.2020

8-А, 8-Б


Тема: «Слухова сенсорна система. Система рівноваги»

Опрацювати презентацію, записати у зошиті будову слухової сенсорної системи, вивчити, опрацювати параграф 39, виконати лабораторне дослідження №10 на стор. 219
















Виконати вправу "Незакінчене речення", відповіді записавши у робочому зошиті




ЧЕТВЕРГ 26.03.2020


8-А, 8-Б


Тема: «Зорова сенсорна система»

Лабораторне дослідження

Тема: Визначення акомодації ока.
Мета: вивчити здатність ока пристосовуватися до чіткого бачення предметів, що знаходяться на різній відстані.
Обладнання: аркуш паперу з отвором діаметром 1см, навколо якого нанесені букви.
Пам’ятайте, що під час розглядання далеких предметів, предмети, розташовані близько, здаються нечіткими, і навпаки, під час розглядання близьких предметів нечітко видні віддалені предмети. Чітке бачення предметів, які знаходяться на різній відстані від ока, можливо завдяки здатності кришталика змінювати свою кривизну (внаслідок чого змінюється фокусна відстань)

Хід роботи.

Інструкція проведення досліду
  1. Візьміть заготовлений аркуш паперу з отвором посередині, по краях якого написані букви.
  2. Аркуш тримайте на відстані 10-15 см так, аби букви були чітко вині, а через отвір була б видна і дошка з написаним на ній словом. Друге око краще закрити.
  3. Прочитайте напис на дошці. Чому під час читання букви, що оточують отвір на папері здаються розмитими?
  4. Подивіться на букви, написані на аркуші. Чому букви на аркуші видні чітко, а зображення на дошці здається  розпливчастим?
  5. Заповніть таблицю.
Акомодація ока
Розташування предмета

Заломлююча сила
(мала, велика)
Війковий м’яз
(розслаблений, скорочений

Війкові зв’язки
(натягнуті, розслаблені)

Кривина
кришталика
(мала, велика)
Предмет розташований на далекій відстані




Предмет розташований на близькій відстані







Висновок.
  1. Що таке акомодація ока?
  2. Чому читання в транспорті шкідливе?
 Домашнє завдання  лаботаторне дослідження №№8-9, сторінка 218, виконати в робочому зошиті, відправити на Viber 0506956400



Це цікаво знати :
Людина кліпає один-два рази кожні 10 секунд. Таке кліпання триває третину секунди. Тобто за 16 годин доби, під час яких людина не спить, вона витрачає від 30 до 60 хвилин на кліпання.
Новонароджені взагалі не кліпають і починають це робити з шестимісячного віку.
Морква в харчовому раціоні допомагає краще бачити в темряві завдяки β каротину, на який вона багата і з якого в людському організмі синтезується вітамін А, що поліпшує роботу паличок сітківки.
Людське око розрізняє до 10 мільйонів кольорових відтінків, але, на відміну від комах, не сприймає ультрафіолетового випромінювання.





ВІВТОРОК 24.03.2020

8-А, 8-Б

Тема: «Зорова сенсорна система»

Опрацювати презентацію https://naurok.com.ua/prezentaciya-zorova-sensorna-sistema-107939.html , виконати тести та відповіді надіслати на Viber 0506956400, опрацювати параграфи 37-38.

1) Самостійна програмована робота з наступною перевіркою:
Запитання 1. Які органи здійснюють функцію пізнання навколишнього світу?
Відповідь: а) органи руху; б) аналізатори; в) органи чуття; г) органи дихання.
Запитання 2: Як здійснюється взаємодія організму з зовнішнім середовищем?
Відповідь: а) подразники середовища збуджують органи чуття і організм реагує; б) шляхом аналізу в корі великого мозку подразників; в) подразники збуджують рецептори, збудження передається в відповідні зони кори, де аналізується.
Запитання 3. Де здійснюється первісне розпізнавання подразників?
Відповідь: а) в корі великого мозку; б) в рецепторах; в) в нервових центрах.
Запитання 4. Що собою являє аналізатор?
Відповідь: а) око - орган зору; вухо - орган слуху і т. д.; б) рецептори, нервовий шлях, відповідна зона кори великого мозку; в) рецептори та доцентрові нейрони.
Запитання 5. Як розрізняються подразники, якщо рецептори реагують на них одночасно?
Відповідь:  а)  первісний аналіз - в рецепторах, остаточний - в відповідній зоні кори; 6) первісний аналіз здійснюється у відповідних зонах кори; в) різні подразники діють на різні аналізатори.


Комментариев нет:

Отправить комментарий