Завдання повинно виконувати кожному у робочому зошиті,
виконану роботу надсилати на електронну адресу
nazelena629@gmail.com
НАВЧАЛЬНА
ПРАКТИКА
07.06.2022
9-А, 9 -Б
Складання
навчально-контрольних тестів
на тему «Принципи
функціонування клітини»
Самостійно
скласти 5 тестів на вказану тему використовуючи сервіс https://learningapps.org/createApp.php
02.06.2022
– 06.06.2022
9-А, 9 -Б
Перегляд відео: «Біорізноманіття.
Філогенія та систематика організмів»
https://www.youtube.com/watch?v=bhzLmM630W4
30-31.05.2022
9-А, 9-Б
Перегляд
відео «Еволюція органічного світу»
https://www.youtube.com/watch?v=qTPR1BeC0Ms
Середа
25.05.2022 – П’ятниця 27.05.2022
9-А, 9-Б
Повторити тему
«Основні властивості живих систем»
П’ятниця 20.05.2022
–Середа 25.05.2022
9-А, 9-Б
Тема: «Біорізноманіття»
Повторити
параграфи 47-49
Середа 18.05.2022
9-А, 9-Б
Узагальнення
теми «Біологія як основа біотехнології та медицини»
Виконати
тестову роботу
П’ятниця 13.05.2022
Зробити записи у зошиті, вивчити, опрацювати відповідний параграф.
Середа 11.05.2022
9-А, 9-Б
Тема «Огляд
традиційних біотехнологій»
Опрацювати
презентацію https://naurok.com.ua/prezentaciya-oglyad-tradiciynih-biotehnologiy-143869.html , конспект не писати, прочитати параграф 60, відповісти письмово на питання:
1. Які
існують методи селекції?
2. Що таке
віддалена гібридизація і де її застосовують?
3. На
конкретних прикладах поясніть, чому методи селекції рослин і тварин
відрізняються?
Середа 04.05.2022 – П’ятниця 06.05.2022
9-А, 9-Б
Тема: «Одомашнення рослин та тварин. Поняття про селекцію.»
Мета: сьогодні на уроці ми розглянемо поняття про селекції.
Опрацювати презентацію https://naurok.com.ua/prezentaciya-odomashnennya-roslin-i-tvarin-selekciya-metodi-selekci-180752.html , вивчити терміни, скласти конспект, опрацювати параграфи 58-59.
П’ятниця 29.04.2022
9-А, 9-Б
Узагальнення
теми
Виконати
самостійну роботу за варіантами
Середа
27.04.2022
9-А, 9-Б
Тема «Захист
і збереження біосфери»
Опрацювати презентацію https://naurok.com.ua/prezentaciya-zahist-ta-zberezhennya-biosferi-osnovni-zahodi-schodo-ohoroni-navkolishnogo-seredovischa-177120.html
, прочитати параграфи 56-57, конспект не писати.
П’ятниця 22.04.2022
Середа 20.04.2022
П’ятниця 15.04.2022
9-А, 9-Б
Тема:
«Екологічні фактори»
мета:
сьогодні на уроці ми розглянемо екологічні фактори
Опрацювати презентації
https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-ekologichni-faktori-148706.html
Вивчити терміни,
відповісти на питання:
Які екосистеми і чому
є найбільш продуктивними?
Відповісти на питання
11-12 на сторінці 286
(відповіді на питання буде оцінюватись).
СЕРЕДА 13.04.2022
9-А, 9-Б
Тема: Харчові
зв’язки, потоки енергії
Мета: сьогодні
на уроці ми розглянемо особливості харчових зв’язків та кругообіг речовин в
екосистемі
П'ятниця 08.04.2022
9-А, 9-Б
П’ятниця 01.04.2022
9-А, 9-Б
Тема «Еволюція людини»
Опрацювати параграф 45,
сторінка 246 (15-16 письмово)
Середа 30.03.2022
9-А, 9-Б
Тема «Докази еволюції»
Опрацювати параграф 44,
виконати самостійну роботу
Самостійна робота.
(вирішити тестові завдання, 1 варіант - непарні
питання, 2 варіант - парні питаня)
1. Популяцією називають:
а) природні угруповання рослин, тварин і грибів;
б) відносно ізольовану групу одного виду, що тривалий
час населяє певний простір;
в) сукупність живих організмів одного виду й
природного середовища, в якому вони живуть;
г) природне середовище, в якому живуть особини одного
виду.
2. До складу популяції не входять:
а) організми одного виду;
б) організми різних видів;
в) організми різного віку;
г) організми різної статі.
3. Популяція — це природна безліч особин, об’єднаних
генетичними й екологічними впливами.
Генетичні взаємодії припускають:
а) приналежність особин популяції до одного
угруповання й здатність схрещуватися одна з одною;
б) приналежність особин до екосистеми й здатність
схрещуватися одна з одною;
в) приналежність особин до одного виду й здатність
схрещуватися одна з одною.
4. Екологічні взаємодії по відношенню до популяції
означають:
а) спільне існування в певних умовах;
б) взаємодію один з одним та із середовищем;
в) однотипні відношення особин одна до одної.
5. Обов’язкова умова існування популяції:
а) випадкове відновлення складу за рахунок загибелі
старих;
б) періодичне відновлення складу за рахунок
новонароджених особин;
в) безперервне відновлення за рахунок новонароджених
особин і загибелі старих.
6. Місце існування виду:
а) не є елементом його екологічної ніші;
б) не є важливим компонентом його екологічної ніші;
в) важливий компонент його екологічної ніші.
7. Місце існування — це:
а) ділянка суходолу або водойми, яка зайнята частиною
популяції певного виду й має всі необхідні для її існування умови (клімат,
ґрунт, рельєф, їжа та ін.);
б) ділянка суходолу, яка зайнята частиною популяції
певного виду й має всі необхідні для її існування умови (клімат, рельєф, ґрунт,
їжа);
в) ділянка водойми, яка зайнята частиною популяції
певного виду й має всі необхідні для її існування умови (клімат, рельєф, ґрунт,
їжа).
8. Особини в популяції берегових ластівок (щуриків) не
пов’язані одна з одною:
а) інформаційними зв’язками;
б) харчовими ресурсами;
в) загальним місцем існування;
г) відношенням «паразит — хазяїн».
9. Популяція має ряд показників, які характеризують її
як групу в цілому, а не окремі її особини.
До цих показників не належать:
а) чисельність і щільність популяції;
б) народжуваність, смертність, віковий і статевий
склад;
в) число хижаків, які харчуються особинами цієї
популяції;
г) швидкість розселення популяції.
10. Осінні турніри між самцями оленів, які
супроводжуються голосним ревінням, спричинені необхідністю:
а) передачі інформації іншим особинам популяції про
виявлення значних запасів кормів;
б) приваблення самок і позначення меж займаної самцем
території;
в) попередження інших особин про виниклу небезпеку;
г) повідомлення про майбутню зміну погоди.
11. Із середини травня до кінця червня в харківських
лісах можна почути спів солов’їв. Своїм співом солов’ї:
а) приваблюють самок до гніздівлі;
б) попереджають інших птахів про наявність небезпеки;
в) позначають межі займаної ними території;
г) закликають пташенят до польоту.
12. Останнім часом чисельність популяції бобрів
постійно зменшується, що залежить у першу чергу від такого:
а) сезонних змін природи;
б) швидкості течії води у водоймі, де мешкають бобри;
в) розмаїтості популяції видів водоплавних птахів, що
оселилися на одній території;
г) швидкості зміни природних місць існування бобрів.
13. У популяції рудих лісових мурах щорічно
спостерігають зміни кількісних співвідношень між личинками різного віку,
дорослими та старіючими особинами. Це викликано:
а) сезонними змінами природи;
б) вирубкою лісових рослин;
в) стоншенням озонового шару атмосфери;
г) лісовими пожежами.
14. Для природних популяцій важливо розрізняти:
а) сезонні зміни чисельності особин;
б) річні коливання чисельності особин;
в) сезонні й річні коливання чисельності особин.
15. Сезонні зміни чисельності особин у популяції
пов’язані головним чином:
а) із пристосованістю до змін харчового раціону;
б) із пристосованістю до різних місць існування;
в) із пристосованістю життєвого циклу до сезонних змін
чинників середовища.
16. Регулярність змін чисельності популяцій обмежена
можливостями:
а) відтворення й розселення;
б) відтворення й харчування;
в) відтворення та способів пересування.
17. Популяції здатні розпадатися на дочірні, зливатися
з іншими, відновлювати або втрачати свою замкнутість, але при цьому їм завжди
властиві:
а) непередбачуваність змін чисельності;
б) регулярність змін чисельності;
в) випадкові періоди зміни чисельності.
18. Якщо народжуваність переважає над смертністю, то
збільшення кількості нових особин забезпечує:
а) стабілізацію чисельності популяції;
б) безперервне скорочення чисельності популяції;
в) безперервне збільшення чисельності популяції.
19. Якщо в популяції переважає смертність, а не
народжуваність, то чисельність популяції:
а) різко збільшується;
б) залишається на одному рівні;
в) різко скорочується.
20. Річні зміни чисельності особин у популяції
головним чином пов’язані:
а) з річною зміною доступної їжі;
б) з річними змінами погоди, наявністю доступної їжі,
поширенням хвороб;
в) з річними змінами.
21. Опір середовища — це така властивість, як:
а) сполучення чинників, що сприяють сталості
чисельності популяції;
б) сполучення чинників, що збільшують чисельність
популяції;
в) сполучення лімітуючих чинників, що обмежують ріст
чисельності популяції.
22. Якщо чисельність популяції зменшується нижче
критичної й біотичний потенціал різко знижується, стає неминучим:
а) процвітання виду;
б) міграція особин виду;
в) вимирання виду.
23. Наявність доступних ресурсів і життєвого простору,
які необхідні популяції, визначають поняттям:
а) тиск життя;
б) стійке відтворення;
в) ємність середовища.
24. У реальних умовах можливості розмноження в
геометричній прогресії ніколи не реалізуються, тому що завжди існують умови,
які обмежують чисельність популяції близько деякої межі, яка відповідає:
а) вологості середовища й наявності їжі;
б) клімату й наявності їжі;
в) наявності доступних ресурсів і життєвого простору.
25. Під час наближення чисельності популяції до
насичення ємності середовища її подальше збільшення гальмується низкою
чинників:
а) посиленням конкуренції за їжу, наявністю місць
існування, активністю паразитів, хижаків, збудників хвороб, перенаселенням,
захисними заходами;
б) посиленням конкуренції за їжу, активністю
паразитів, захисними заходами;
в) посиленням конкуренції за їжу, наявністю місць
існування, активністю паразитів, хижаків, збудників хвороб, перенаселенням.
26. Біотичний потенціал виду — це чинники, які
сприяють збільшенню чисельності виду:
а) смертність, народжуваність, виживання;
б) міграції, пристосування, виживання;
в) швидкість розмноження, поповнення статевозрілого
складу популяції, здатність мігрувати.
27. Чинники, які гальмують збільшення чисельності
популяції понад можливу межу:
а) екологічна їжа;
б) ємність середовища;
в) опір середовища.
28. Опір середовища — термін популяційної екології,
який означає сукупність чинників, що:
а) обмежують реалізацію, можливості популяції до
відтворення;
б) сприяють реалізації можливостей популяції до
відтворення;
в) підтримують потенційні можливості популяції на
одному рівні.
29. Взаємна пристосованість видів проходить ряд
послідовних етапів:
а) входить в угруповання, пристосований, залежний,
бере участь у кругообігу;
б) залежить, пристосований, входить в угруповання,
бере участь у кругообігу;
в) залежить, входить в угруповання, бере участь у
кругообігу, пристосований.
30. Жужелиці — це родина жуків підряду М’ясоїдні, вони
є важливими представниками біологічної розмаїтості, екосистем. У жужелиці тіло
довгасте. Ноги довгі, бігальні. Забарвлення частіше чорне, буре, з металевим
відливом. Мешкають жужелиці в ґрунті й на його поверхні, рідше на деревах, у
мурашниках. Популяції більшості жужелиць виконують в екосистемі функції:
а) паразитів;
б) продуцентів;
в) хижаків.
31. Стан популяції в екосистемі можна оцінити за
комплексом ознак:
а) чисельність, смертність, віковий і статевий склад,
зараженість паразитами, накопичення в особинах токсичних речовин, мінливість (в
ареалі й за роками);
б) чисельність, народжуваність, смертність,
мінливість;
в) зараженість паразитами, накопичення в особинах
токсичних речовин, відмінності між поколіннями одного виду за роками й
особинами одного покоління в різних популяціях.
32. Використовуючи дані про ряд ознак видів, учені
зіставляють їх зі змінами, які відбуваються в навколишньому середовищі. Стан
використовуваних популяцій є критерієм оцінювання діяльності людини, що
виражається термінами:
а) «раціональне використання»;
б) «нераціональне використання»;
в) «раціональне використання» і «нераціональне
використання».
П’ятниця 25.03.2022
9-А, 9-Б класи
Тема «Механізми
видоутворення»
Опрацювати презентацію, Вивчити параграф 43.
Виконати самостійну роботу (надішлю на
вайбер)
Середа 23.03.2022
9-А, 9 -Б
Тема «Розвиток
еволюційних поглядів»
Вивчити параграф 41, заповнити таблицю (зразок
буде відправлений на вайбер)
та відповісти на питання 14-16 письмово (сторінка
226)
Середа 16.03.2022
9-А, 9- Б
класи
Узагальнення теми «Мінливість»
Виконати самостійну
роботу за посиланням:
П'ятниця 18.02.2022
9-А, 9-Б
Середа 16.02.2022
9-А, 9-Б
Середа 09.02.2022
9-А, 9-Б
Тема: Елена Назарова's Personal Meeting Room
Подключиться к конференции Zoom
https://us05web.zoom.us/j/
Идентификатор конференции: 497 700 3694
Код доступа: JV2df9
П'ятниця 04.02.2022
9-А, 9-Б
Тема «Зчеплене успадкування і кросинговер»
Виконати самостійну роботу за варіантами. сторінка 185-186
перший варіант - 1, 3, 6, 8 , 12
другий варіант - 2, 4 , 7, 10, 13
Опрацювати презентацію https://gdz4you.com/prezentaciyi/biologiya/hromosomna-teoriya-spadkovosti-6571/ , Зробити записи у зошиті, вивчити терміни, параграф 34.
Середа 02.02.2022
9-А, 9-Б
П'ятниця 28.01.2022
9-А, 9-Б
Тема «Закони Менделя»
мета: вивчити закони Менделя
Опрацювати презентацію, Зробити записи у зошиті, вивчити терміни, параграф 31.
СЕРЕДА 26.01.2022
9-А, 9-Б
Закономірності успадкування ознак (10 годин)
Тема «Методи генетичних досліджень»
опрацювати презентацію, скласти конспект. вивичити терміни, прочитати параграф 38
СЕРЕДА 24.11.2021
9-А, 9-Б
Повторити
тему «Клітина», виконати самостійну роботу в зошитах.
Самостійна робота на тему "Будова клітина"
1 варіант відповідає на непарні запитання, 2 варіант відповідає на парні запитання
1. Клітини тварин відрізняються від клітин рослин:
а) наявністю ядра; б) відсутністю клітинної стінки; в) наявністю джгутиків; г) наявністю глікокаліксу; д) наявністю мітохондрій; е) відсутністю вакуоль з клітинним соком.
г) рибосом; д) вакуоль з клітинним соком; е) комплексу Гольджі.
3. Спільними ознаками для клітин тварин і грибів є наявність:
а) клітинної стінки, що містить хітин; б) глікокаліксу; в) зерняток глікогену; г) рибосом; д) вакуоль з клітинним соком; е) комплексу Гольджі.
4. Клітини тварин відрізняються від клітин грибів:
а) наявністю ядра; б) відсутністю клітинної стінки; в) здатністю утворювати псевдоподії; г) наявністю глікокаліксу; д) наявністю мітохондрій;
е) відсутністю вакуоль з клітинним соком.
5. Тільки у тваринних клітинах трапляються:
а) вакуолі з клітинним соком; б) травні вакуолі; в) скоротливі вакуолі;
г) псевдоподії; д) мітохондрії; е) війки.
6. Тільки у рослинних клітинах трапляються:
а) вакуолі з клітинним соком; б) травні вакуолі; в) скоротливі вакуолі;
г) зернятка крохмалю; д) мітохондрії; е) хлоропласти.
7. Тільки у клітинах грибів трапляються:
а) вакуолі з клітинним соком; б) травні вакуолі; в) скоротливі вакуолі;
г) псевдоподії; д) зернятка глікогену; е) клітинна стінка, яка містить хітин.
8. Термін "клітина" запровадив:
а) Р. Гук; б) Т. Шванн; в) М. Шлейден; г) А. Левенгук; д) К. Бер;
е) Р. Вірхов.
9. Свій внесок у розвиток клітинної теорії зробили:
а) Ч. Дарвін; б) Т. Шванн, в) А. Левенгук; г) Р. Гук; д) Р. Вірхов;
е) Е. Геккель.
10. Знайдіть неправильне твердження. Клітина - це:
а) одиниця спадкової інформації;
б) структурно-функціональна одиниця всіх організмів;
в) одиниця розвитку багатоклітинних організмів;
г) одиниця енергетичних перетворень в організмі, д) одиниця розмноження.
11. Цитоплазма - це:
а) колоїдний розчин мінеральних та органічних сполук;
в) внутрішнє середовище ядра;
г) система включень органічних і неорганічних сполук;
д) внутрішньомембранна система клітини.
12. До складу цитоплазми входить:
а) колоїдний розчин органічних і неорганічних сполук; б) включення;
в) ядерця; г) хроматинові нитки; д) ендоплазматична сітка; е) ядро.
13. До складу надмембранних комплексів клітини входять:
а) пелікула; б) клітинна стінка; в) включення; г) глікокалікс;
д) цитоскелет; е) слизова капсула.
14. До складу підмембранних комплексів клітини входять:
а) пелікула; б) клітинна стінка; в) включення;
г) глікокалікс; д) цитоскелет; е) слизова капсула.
15. Глікокалікс є у клітин:
а) зелених сіркобактерій; б) грибів; в) вищих рослин; г) одноклітинних тварин; д) багатоклітинних тварин; е) ціанобактерій.
16. Функції глікокаліксу:
а) забезпечення зв'язків з навколишнім середовищем;
б) підтримання форми клітини; в) рухова; г) сприйняття подразників;
д) енергетична; е) забезпечення позаклітинного травлення.
17. Сучасні світлові мікроскопи здатні збільшувати об'єкти дослідження до (разів):
а) 200-300; б) 700-800; в) 1000; г) 2000-3000; д) 20 000-30 000; е) 300 000 і більше.
18. Сучасні електронні мікроскопи здатні збільшувати об'єкти дослідження до (разів):
а) 200-300; б) 700-800; в) 1000;
г) 2000-3000; д) 20 000-30 000; е) 300 000 і більше.
19. Структури клітини, розміри яких менші, ніж 200 нм, можна вивчати за допомогою:
а) штативної лупи; б) світлового мікроскопа; в) електронного мікроскопа; г) скануючого електронного мікроскопа; д) таких приладів досі не існує.
20. Постійні структури клітини називають:
а) включеннями; б) органелами; в) плазмідами; г) глікокаліксом;
д) гіалоплазмою; е) цитозолем.
21. Непостійні структури клітини називають:
а) включеннями; б) органелами; в) плазмідами; г) глікокаліксом;
д) гіалоплазмою; е) цитозолем.
22. Матрикс цитоплазми - це:
а) ектоплазма; б) ендоплазма; в) плазмоліз; г) деплазмоліз; д) гіалоплазма; е) пелікула.
23. До складу цитоскелета входять;
а) пелікула; б) мікротрубочки; в) мікрофіламенти;
г) субодиниці рибосом; д) хроматади; е) незерниста ендоплазматична сітка.
24. Плазмоліз - це:
б) розшарування цитоплазми на зовнішній та внутрішній шари;
в) зростання концентрації солей у цитоплазмі;
г) зменшення концентрації солей у цитоплазмі;
е) відшарування пристінкового шару цитоплазми від клітинної стінки.
25. Деплазмоліз - це:
б) розшарування цитоплазми на зовнішній і внутрішній шари;
в) зростання концентрації солей у цитоплазмі;
г) зменшення концентрації солей у цитоплазмі;
е) відшарування пристінкового шару цитоплазми від клітинної стінки.
26. Каркас клітинної стінки рослин утворений:
а) ліпідами; б) солями кальцію; в) волоконцями хітину; г) волоконцями целюлози; д) волоконцями крохмалю; е) білками.
27. Полісахарид хітин трапляється у клітинних стінках:
а) пурпурних бактерій; б) ціанобактерій; в) грибів; г) багатоклітинних тварин; д) вищих спорових рослин; е) одноклітинних тварин
28. Функції клітинної стінки рослин:
а) підтримання форми клітини; б) транспорт речовин; в) забезпечення позаклітинного травлення; г) рухова; д) енергетична; е) захисна.
29. Пелікула притаманна клітинам:
а) азотфіксуючих бактерій; б) рослин; в) грибів; г) одноклітинних тварин: д) багатоклітинних тварин; е) ціанобактерій.
30. Пелікула - це ущільнення:
а) клітинної стінки; б) глікокаліксу; в) основи джгутиків; г) основи війок;
д) зовнішнього шару цитоплазми - ектоплазми;
е) внутрішнього шару цитоплазми - ендоплазми.
31. До складу пелікули входять:
а) ущільнена клітинна стінка; б) плазматична мембрана; в) ущільнений зовнішній шар цитоплазми; г) ущільнений внутрішній шар цитоплазми;
д) ущільнені основи джгутиків або війок; е) правильної відповіді немає.
32. Функції пелікули:
а) захисна; б) чутлива, в) опорна; г) участь у біосинтезі вуглеводів і ліпідів; д) рухова; е) ніяких функцій пелікула не виконує.
33. Постійної форми не мають клітини:
а) хламідомонада: б) макрофаги; в) амеба протей; г) інфузорія-туфелька; д) мукор; е) евглена зелена.
34. Функції цитоскелета:
а) опорна; б) закріплення у певному положенні органел; в) участь у біосинтезі білка; г) пересування органел по клітині; д) збереження спадкової інформації; е) відновлення ушкоджених ділянок цитоплазми.
35. Модель будови плазматичної мембрани називають:
а) ліпідно-мозаїчною; б) білково-мозаїчною; в) зірчасто-мозаїчною;
г) сітчасто-мозаїчною; д) рідинно-мозаїчною; е) краплинно-мозаїчною.
36. Ліпіди у складі плазматичної мембрани утворюють шарів:
а) один; б) два; в) три; г) чотири; д) ліпідів у складі плазматичних мембран немає.
37. Білки у складі плазматичної мембрани розташовані:
а) в один зовнішній шар; б) в один внутрішній шар; в) у два шари: зовнішній і внутрішній; г) мозаїчно; д) білків у складі плазматичної мембрани немає.
38. Знайдіть неправильні твердження:
39. Напівпроникність плазматичної мембрани визначається:
а) розташуванням молекул ліпідів; б) розташуванням молекул білків;
в) розташуванням молекул вуглеводів; г) товщиною подвійного шару ліпідів; д) товщиною зовнішнього білкового шару; е) розмірами молекул речовин, що транспортуються.
40. Властивості плазматичної мембрани:
а) напівпроникність; б) здатність зливатися з цитоплазмою; в) здатність до самооновлення; г) здатність до відновлення за незначних ушкоджень;
д) здатність синтезувати власні білки; е) жорсткість.
41. Плазматична мембрана не виконує функцій:
а) захисної; б) опорної; в) транспортної; г) забезпечення міжклітинних контактів; д) сигнальної; е) рухової.
42. Плазматична мембрана здебільшого складається з:
а) білків і вуглеводів; б) вуглеводів і ліпідів; в) білків і ліпідів; г) ліпідів і мінеральних солей д) білків і мінеральних солей; е) вуглеводів і мінеральних солей.
43. Активний транспорт речовин у клітину може здійснюватись завдяки:
а) мембранним білкам-переносникам; б) зміні просторової структури білків, які перетинають мембрану; в) калієво-натрієвому насосу; г) дифузії;
д) правильної відповіді немає.
45. Явище фагоцитозу відкрив:
а) О. Ковалевський; б) Т. Шванн; в) І. Мечников; г) К. Бер; д) Е. Геккель; е) Ч. Дарвін.
46. До фагоцитозу здатні клітини:
а) бактерій; б) грибів; в) рослин; г) тварин; д) ціанобактерій.
47. Транспорт речовин через мембрану забезпечує різниця концентрацій у клітині та позаклітинному середовищі іонів:
а) Кальцію та Калію; б) Натрію та Хлору; в) Калію та Натрію; г) Калію та Феруму; д) Магнію та Натрію; е) Кальцію та Натрію.
48. Травна вакуоля утворюється за рахунок злиття з пухирцем, в якому знаходиться об'єкт живлення:
а) скоротливої вакуолі; б) комплексу Гольджі; в) клітинного центра;
г) лізосом; д) центріолей; е) акросоми.
50. Активність ферментів у цитоплазмі визначається:
а) її щільністю; б) концентрацією іонів Са; в) концентрацією іонів Na; г) концентрацією іонів К; д) концентрацією іонів Н; е) вмістом води.
СЕРЕДА 10.11.2021
СЕРЕДА 05.05.2021
9-А,
9-Б
Тема:
«Одомашнення рослин та тварин. Поняття про селекцію.»
Мета: сьогодні на
уроці ми розглянемо поняття про селекції.
Опрацювати презентацію https://naurok.com.ua/prezentaciya-odomashnennya-roslin-i-tvarin-selekciya-metodi-selekci-180752.html , вивчити терміни, скласти конспект, опрацювати параграфи 58-59.
СЕРЕДА
14.04.2021
9-А,
9-Б
Тема:
Харчові зв’язки, потоки енергії
Мета:
сьогодні на уроці ми розглянемо особливості харчових зв’язків та кругообіг
речовин в екосистемі
Опрацювати
презентацію https://naurok.com.ua/prezentaciya-harchovi-zv-yazki-potoki-energi-ta-koloobig-rechovin-rechovin-172248.html записати конспект, терміни вивчити
( задачі не розглядати), опрацювати параграфи 51-52
Середа 07.04.2021
9-А, 9-Б
Тема «Еволюція людини. Етапи еволюції
людини»
Мета : розглянути еволюцію
людини, основні раси
Переглянути відео https://www.youtube.com/watch?v=FHQab5-jUKs скласти конспект і заповнити таблицю:
Вид |
Короткий опис |
|
|
Опрацювати параграф 45.
СЕРЕДА 20.01.2021
9-А, 9-Б
Тема «Зчеплене успадкування і кросинговер»
Опрацювати презентацію https://gdz4you.com/prezentaciyi/biologiya/hromosomna-teoriya-spadkovosti-6571/ , Зробити записи у зошиті, вивчити терміни, параграф 34.
Понеділок 18.01.2021
9-А, 9-Б
Тема «Взаємодія генів»
Опрацювати презентацію https://naurok.com.ua/prezentaciya-z-biologi-dlya-uchniv-9-11-klasiv-na-temu-oznaka-organizmu-yak-vzaemodiya-geniv-11186.html Зробити записи у
зошиті, вивчити терміни, параграф 33.
СЕРЕДА 13.01.2021
9-А, 9-Б
Тема «Закони Менделя»
Опрацювати презентацію, Зробити
записи у зошиті, вивчити терміни, параграфи 31-32.
ПОНЕДІЛОК 11.01.2021
9-А, 9-Б
Закономірності успадкування ознак (10 годин)
Тема «Методи генетичних досліджень»
опрацювати презентацію, скласти конспект. вивичити терміни, прочитати параграф 38
Середа 11.11.2020
9-А, 9-Б
Тема "Немембранні органели клітини: рибосоми та клітинний центр"
Опрацюват презентацію https://svitppt.com.ua/biologiya/nemembranni-organeli-citoskelet-klitinniy-centr-ribosomi.html зробити конспект, вивчити.
Заповнити таблицю
Будова та функції немембраних органел
Органели | Особливості будови | Основні функції |
|
|
|
ПОНЕДІЛОК 09.11.2020
9-А, 9-Б
Самостійна робота на тему "Будова клітина"
1 варіант відповідає на непарні запитання, 2 варіант відповідає на парні запитання
1. Клітини тварин відрізняються від
клітин рослин:
а) наявністю ядра; б) відсутністю клітинної стінки; в) наявністю джгутиків; г) наявністю
глікокаліксу; д) наявністю мітохондрій;
е) відсутністю вакуоль з клітинним соком.
г) рибосом; д) вакуоль з клітинним соком; е) комплексу Гольджі.
3. Спільними ознаками для клітин
тварин і грибів є наявність:
а) клітинної стінки, що
містить хітин; б) глікокаліксу; в) зерняток глікогену; г) рибосом; д) вакуоль з клітинним соком; е) комплексу Гольджі.
4. Клітини тварин відрізняються від
клітин грибів:
а) наявністю ядра; б) відсутністю клітинної стінки; в) здатністю утворювати
псевдоподії; г) наявністю глікокаліксу;
д) наявністю
мітохондрій;
е) відсутністю вакуоль з
клітинним соком.
5. Тільки у тваринних клітинах
трапляються:
а) вакуолі з клітинним
соком; б) травні вакуолі; в) скоротливі вакуолі;
г) псевдоподії; д) мітохондрії; е) війки.
6. Тільки у рослинних клітинах
трапляються:
а) вакуолі з клітинним
соком; б) травні вакуолі; в) скоротливі вакуолі;
г) зернятка крохмалю; д) мітохондрії; е) хлоропласти.
7. Тільки у клітинах грибів трапляються:
а) вакуолі з клітинним соком; б) травні вакуолі; в)
скоротливі вакуолі;
г) псевдоподії; д) зернятка глікогену; е) клітинна стінка, яка містить хітин.
8. Термін "клітина"
запровадив:
а) Р. Гук; б) Т. Шванн; в) М.
Шлейден; г) А. Левенгук; д) К. Бер;
е) Р. Вірхов.
9. Свій внесок у розвиток клітинної
теорії зробили:
а) Ч. Дарвін; б) Т. Шванн, в) А. Левенгук; г) Р. Гук; д) Р. Вірхов;
е) Е. Геккель.
10. Знайдіть неправильне твердження.
Клітина - це:
а) одиниця спадкової інформації;
б) структурно-функціональна одиниця
всіх організмів;
в) одиниця розвитку багатоклітинних
організмів;
г) одиниця енергетичних перетворень
в організмі, д) одиниця розмноження.
11. Цитоплазма - це:
а) колоїдний розчин мінеральних та
органічних сполук;
в) внутрішнє середовище ядра;
г) система включень органічних і
неорганічних сполук;
д) внутрішньомембранна система
клітини.
12. До складу цитоплазми входить:
а) колоїдний розчин
органічних і неорганічних сполук; б)
включення;
в) ядерця; г) хроматинові нитки; д) ендоплазматична сітка; е) ядро.
13. До складу надмембранних
комплексів клітини входять:
а) пелікула; б) клітинна стінка; в) включення; г) глікокалікс;
д) цитоскелет; е) слизова капсула.
14. До складу підмембранних
комплексів клітини входять:
а) пелікула; б) клітинна стінка; в) включення;
г) глікокалікс; д) цитоскелет; е) слизова капсула.
15. Глікокалікс є у клітин:
а) зелених сіркобактерій; б)
грибів; в) вищих рослин; г) одноклітинних тварин; д) багатоклітинних тварин; е) ціанобактерій.
16. Функції глікокаліксу:
а) забезпечення зв'язків з
навколишнім середовищем;
б) підтримання форми клітини; в) рухова;
г) сприйняття подразників;
д) енергетична; е) забезпечення позаклітинного травлення.
17. Сучасні світлові мікроскопи
здатні збільшувати об'єкти дослідження до (разів):
а) 200-300; б) 700-800;
в) 1000; г) 2000-3000; д) 20
000-30 000; е) 300 000 і більше.
18. Сучасні електронні мікроскопи
здатні збільшувати об'єкти дослідження до (разів):
а) 200-300; б) 700-800;
в) 1000;
г) 2000-3000; д) 20 000-30 000; е) 300 000 і більше.
19. Структури клітини, розміри яких
менші, ніж 200 нм, можна вивчати за допомогою:
а) штативної лупи; б) світлового мікроскопа; в) електронного мікроскопа; г) скануючого
електронного мікроскопа; д) таких
приладів досі не існує.
20. Постійні структури клітини
називають:
а) включеннями; б) органелами; в)
плазмідами; г) глікокаліксом;
д) гіалоплазмою; е) цитозолем.
21. Непостійні структури клітини
називають:
а) включеннями; б) органелами; в)
плазмідами; г) глікокаліксом;
д) гіалоплазмою; е) цитозолем.
22. Матрикс цитоплазми - це:
а) ектоплазма; б) ендоплазма; в) плазмоліз; г) деплазмоліз; д) гіалоплазма; е) пелікула.
23. До складу цитоскелета входять;
а) пелікула; б) мікротрубочки; в) мікрофіламенти;
г) субодиниці рибосом; д) хроматади;
е) незерниста ендоплазматична сітка.
24. Плазмоліз - це:
б) розшарування цитоплазми на
зовнішній та внутрішній шари;
в) зростання концентрації солей у
цитоплазмі;
г) зменшення концентрації солей у
цитоплазмі;
е) відшарування пристінкового шару
цитоплазми від клітинної стінки.
25. Деплазмоліз - це:
б) розшарування цитоплазми на
зовнішній і внутрішній шари;
в) зростання концентрації солей у
цитоплазмі;
г) зменшення концентрації солей у
цитоплазмі;
е) відшарування пристінкового шару
цитоплазми від клітинної стінки.
26. Каркас клітинної стінки рослин
утворений:
а) ліпідами; б) солями кальцію; в) волоконцями хітину; г) волоконцями целюлози; д) волоконцями крохмалю; е) білками.
27. Полісахарид хітин трапляється у
клітинних стінках:
а) пурпурних бактерій; б) ціанобактерій; в) грибів; г)
багатоклітинних тварин; д) вищих спорових рослин; е) одноклітинних тварин
28. Функції клітинної стінки рослин:
а) підтримання форми
клітини; б) транспорт речовин; в) забезпечення позаклітинного
травлення; г) рухова; д)
енергетична; е) захисна.
29. Пелікула притаманна клітинам:
а) азотфіксуючих
бактерій; б) рослин; в) грибів; г) одноклітинних тварин: д) багатоклітинних тварин; е) ціанобактерій.
30. Пелікула - це ущільнення:
а) клітинної стінки; б) глікокаліксу; в) основи джгутиків; г) основи війок;
д) зовнішнього шару цитоплазми -
ектоплазми;
е) внутрішнього шару цитоплазми -
ендоплазми.
31. До складу пелікули входять:
а) ущільнена клітинна
стінка; б) плазматична мембрана; в) ущільнений зовнішній шар
цитоплазми; г) ущільнений внутрішній шар
цитоплазми;
д) ущільнені основи джгутиків або
війок; е) правильної відповіді немає.
32. Функції пелікули:
а) захисна; б) чутлива, в) опорна; г) участь у біосинтезі вуглеводів і ліпідів;
д) рухова; е) ніяких функцій пелікула
не виконує.
33. Постійної форми не мають клітини:
а) хламідомонада: б) макрофаги; в) амеба протей; г) інфузорія-туфелька; д) мукор;
е) евглена зелена.
34. Функції цитоскелета:
а) опорна; б) закріплення у певному положенні органел; в) участь у біосинтезі білка; г) пересування органел по клітині; д) збереження спадкової інформації; е) відновлення ушкоджених ділянок
цитоплазми.
35. Модель будови плазматичної мембрани називають:
а) ліпідно-мозаїчною; б) білково-мозаїчною; в) зірчасто-мозаїчною;
г) сітчасто-мозаїчною; д) рідинно-мозаїчною; е) краплинно-мозаїчною.
36. Ліпіди у складі
плазматичної мембрани утворюють шарів:
а) один; б) два;
в) три; г) чотири; д) ліпідів у складі плазматичних
мембран немає.
37. Білки у складі плазматичної
мембрани розташовані:
а)
в один зовнішній шар; б) в один внутрішній шар; в) у два шари:
зовнішній і внутрішній; г) мозаїчно; д)
білків у складі плазматичної мембрани немає.
38. Знайдіть неправильні твердження:
39. Напівпроникність плазматичної мембрани визначається:
а) розташуванням молекул
ліпідів; б) розташуванням молекул
білків;
в) розташуванням молекул
вуглеводів; г) товщиною подвійного шару
ліпідів; д) товщиною зовнішнього білкового
шару; е) розмірами
молекул речовин, що транспортуються.
40. Властивості плазматичної мембрани:
а) напівпроникність; б) здатність зливатися з цитоплазмою; в) здатність до самооновлення; г) здатність до відновлення за
незначних ушкоджень;
д) здатність синтезувати власні
білки; е) жорсткість.
41. Плазматична мембрана не виконує функцій:
а) захисної;
б) опорної; в) транспортної; г) забезпечення міжклітинних
контактів; д) сигнальної; е) рухової.
42. Плазматична мембрана здебільшого складається з:
а) білків і
вуглеводів; б) вуглеводів і
ліпідів; в) білків і ліпідів; г) ліпідів і мінеральних солей д) білків і мінеральних солей; е) вуглеводів і мінеральних солей.
43. Активний транспорт речовин у клітину може здійснюватись
завдяки:
а) мембранним білкам-переносникам; б) зміні просторової структури
білків, які перетинають мембрану; в) калієво-натрієвому насосу; г) дифузії;
д) правильної відповіді немає.
45. Явище фагоцитозу відкрив:
а) О. Ковалевський; б) Т. Шванн; в) І. Мечников; г) К. Бер; д) Е. Геккель; е) Ч. Дарвін.
46. До фагоцитозу здатні клітини:
а) бактерій; б) грибів;
в) рослин; г) тварин; д) ціанобактерій.
47. Транспорт речовин через мембрану забезпечує різниця
концентрацій у клітині та позаклітинному середовищі іонів:
а) Кальцію та Калію; б) Натрію та Хлору; в) Калію та Натрію; г) Калію та Феруму; д) Магнію та Натрію; е) Кальцію та Натрію.
48. Травна вакуоля утворюється за рахунок злиття з пухирцем,
в якому знаходиться об'єкт живлення:
а) скоротливої
вакуолі; б) комплексу Гольджі; в) клітинного центра;
г) лізосом; д) центріолей; е) акросоми.
50. Активність ферментів у цитоплазмі
визначається:
а) її щільністю; б) концентрацією іонів Са; в) концентрацією іонів Na; г) концентрацією іонів К; д) концентрацією іонів Н; е) вмістом води.
Будова та функції одномембраних органел
Органели |
Особливості будови |
Основні функції |
|
|
|
ПОНЕДІЛОК 12.10.2020
9-А, 9-Б
Тема 2 (6 годин) «Структура клітини»
Тема: Методи дослідження клітини.
Опрацювати параграф 14,
1 - записати історію вивчення
(прізвище вченого, його внесок);
2 – записати методи дослідження клітини
(назва метода, його кратка характеристика)
Зробити записи у зошиті, вивчити.
П’ЯТНИЦЯ 27.03.2020
1. Установіть
відповідність між бактеріями та їхнім окисненням сполук: (1 б.)
1) Генотип
|
а) здатність набувати нових ознак у процесі
індивідуального розвитку.
|
||
2) Фенотип
|
б) сукупність усіх генів організму,що одержані від
батьків.
|
||
3) Мінливість
|
в) особливість організму,що існує в усіх проявах.
|
||
г) ознаки та властивості організму,які є результатом
взаємодії генотипу з умовами зовнішнього середовища.
|
|||
Охарактеризуйте ІІ закон Менделя.
__________________________________________________________________
У людини кароокість домінує над блакитністю, а праворукість
над ліворукістю. Кароокий лівша одружився з блакитноокою жінкою правшею. У них
народилася блакитноока дитина - лівша. Визначте генотип матері, батька й
дитини.
1. Установіть відповідність: (1 б.)
1.Модифікаційна
|
А. Набуті ознаки можуть успадковуватися.
|
2.Комбінативна
|
Б. Нові поєднання алелів у генотипі нащадків.
|
3.Мутаційна
|
В. Набуті зміни можуть зникати протягом життя
особин.
|
Г. Одночасний прояв усіх алель них генів у
фенотипі.
|
|
ІІІ Рівень (2 б.)
Охарактеризуйте ІІІ закон Менделя.
У людини кароокість домінує над блакитним
кольором очей. Праворукість над ліворукістю. Гени обох ознак містяться в різних
хромосомах. Які ознаки будуть мати діти, якщо їхні батькі - кароокі, праворукі
і гетерозиготні за обома ознаками?
ПОНЕДІЛОК 23.03.2020
П’ЯТНИЦЯ 20.03.2020
Комментариев нет:
Отправить комментарий