Дистанційне навчання 7 клас




Шановні діти! Вітаю Вас на своєм у блозі! Ми продовжуємо працювати із застосуванням технологій дистанційного навчання.Бажаю успіхів у виконанні завдань!


Завдання необхідно виконувати кожному у робочому зошиті,  
виконану роботу надсилати  на електронну адресу 
nazelena629@gmail.com 


НАВЧАЛЬНА ПРАКТИКА

09.06.2022

7-А, 7- Б

Складання навчально-контрольних тестів

Самостійно скласти 5 тестів на будь-яку тему, використовуючи сервіс https://learningapps.org/createApp.php



07.06.2022

7-А, 7 -Б

Вікторина

на тему «Тварини навколо нас»

Діти, а ви любите розгадувати загадки ? Тоді нашим наступним  завданням буде конкурс «Розкажи мені, хто я? Де хатинонька моя?».

 

«Свійські тварини»

«Дикі тварини»


1. Миші ці у день дрімають,
А ночами скрізь літають.
Здогадались, хто вони?
Так, це звісно... 

2. Прилетіла цокотуха,
Щось торочить понад вухом.
Всім набридла байка ця
Без початку і кінця. 

3. Має він великі ікла
І густу щетину.
Любить ритися в болоті
Та ще й зве родину. 

4. Тут і там вона літає
І на хвіст плітки збирає.
Що довідається — все,
Вмить по лісу рознесе. 

  

 

1. Зранку, вдень і в надвечір'я
Облітаю ліс уздовж і в шир я.
Занесу своє яєчко
У чуже якесь гніздечко.
Легко, всівшись на суку,
Я роки лічу: «Ку-ку!». 


2. Сіренька, маленька,
А хвостик — як шило. 


3. Веселенький я звірок:
Плиг з ялинки на дубок. 


4. Хто таку тварину знає:
Губить хвіст, коли втікає.
Не шукає й не пита,
Хто знайшов її хвоста.
Бо секрет для себе має —
Хвіст швиденько відростає. 



 

 




02.06.2022

7-А, 7 -Б

Урок-гра: Розгадай кросворд

«Різноманітність тварин»

https://onlinetestpad.com/ua/crossword/66370-riznomanitnist-tvarin


31.05.2022

7-А, 7-Б

Вікторина «Зологія – наука про тварин»

https://naurok.com.ua/viktorina-z-biologi-215975.html


Вівторок 24.05.2022 – Четвер 26.05.2022

7-А, 7-Б

Повторити теми «Різноманітність тварин та процеси їх життєдіяльності»


Четвер 19.05.2022

7-А, 7-Б

Повторення

Тварини - частина живої природи

Повторити параграфи 1-5


Вівторок  17.05.2022

7-А, 7-Б

Узагальнення теми «Організми і середовища існування»

Виконати тестову роботу  

І варіант
І рівень Виберіть правильну відповідь (0,5 бала)
1. Як називається інстинкт повернення додому?
А) міграція;   Б) хоумінг;   В) імпринтинг;   Г) адаптація.
2. Що із зазначеного є научінням:
А) застосування каміння для добування їжі;   Б) будування гнізда;   В) турбота про потомство.
3. Як називається сукупність спадкових дій, специфічних для даного виду:
А) умовний рефлекс;  б) інстинкт;  в) научіння;  г) подразливість.
4. До фітофагів належить: 
а) бобер; б) вовк;  в) яструб; г) п'явка.
5. Що із зазначеного є научінням: 
а) пошук партнера;  б) будування гнізда;  в)годування дитинчат;  г) використання палички для добування їжі.
6. Як називається інстинкт повернення додому: 
а) міграція;  б) адаптація;  в) хомінг;  г) імпринтинг.
ІІ рівень Дайте визначення поняттям (1 бал)
7. Дайте визначення поняттям: Угруповання – це …Екосистема – це…
8. Назвіть абіотичні фактори навколишнього середовища.
9. Наведіть приклад ланцюга живлення пасовищного типу. Підпишіть його компоненти.
ІІІ рівень Встановіть відповідність (1 бал)
10. Встановіть відповідність між терміном та характеристикою:



1. умовний рефлекс             А) пташеня запам’ятовує пісню батька
2. інстинкт                             Б) собака підставляє шию, якщо їй показати нашийник чи повідець
3. научіння                            В) кішка примружує очі від яскравого світла
4. безумовний рефлекс        Г) павук плете павутину
11. Встановіть відповідність між терміном та характеристикою:
1. безумовний рефлекс        а)  дитинча леопарда намагається піймати здобич під пильним
контролем матері
2. умовний рефлекс             б)  оса приносить їжу у нору для майбутньої личинки
3. інстинкт                            в) мавпа відсмикує руку від гарячого предмета
4. научіння                           г)  акваріумні рибки підпливають до поверхні води, якщо постукати по
стінці акваріума 
Виберіть по одному правильному варіанту відповідей із кожного стовпчика(1 бал)
12. Укажіть ознаки, що характеризують комунікацію тварин:
У яких тварин ключову роль у спілкуванні відіграють звукові сигнали?
У яких тварин ключову роль у спілкуванні відіграють хімічні сигнали?
Які з тварин здатні спілкуватися за допомогою ехолокації?
1. бджоли
1. ведмеді
1. дельфіни
2. ящірки
2. сови
2. ведмеді
3. солов'ї
3. дельфіни
3. солов'ї
IV рівень Дайте обгрунтовану відповідь (1,5 бали)
13.  Охарактеризуйте анонімні угруповання. Приклади.
14. Охарактеризуйте  типи взаємовідносин між живими організмами та наведіть приклади.

ІІ варіант
І рівень Виберіть правильну відповідь (0,5 бала)
1. Який метод використовують для дослідження міграцій птахів:
А) радіонашийники; б) мічення кільцями;  в)мітки з радіоактивними речовинами
2. У ланцюгу живлення «пшениця-миша-змія-орел» змія виступає:
А) консументом І;  б) продуцентом;   в) консументомІІ;  г) редуцентом.
3. Що із зазначеного є інстинктом:
А) повторення дій за дорослою особиною;  б) будування нори; в) спостереження за іншими особинами;  г) імпринтинг.
4. До зоофагів належить: 
а) коала;  б) личинки комарів; в) змія – яйцеїд; г) корова.
5. До сапротрофів належать:
а) орел;  б) дощовий черв'як; в) жук – листоїд; г) жаба.
6.Які сигнали відіграють головну роль у спілкуванні кажанів: 
а) хімічні;  б)візуальні; в) звукові;  г) смакові.
ІІ рівень Дайте визначення поняттям (1 бал)
7. Дайте визначення поняттям: Екологія – це… Охорона природи – це…
8. Назвіть біотичні фактори навколишнього середовища.
9. Наведіть приклад ланцюга живлення пасовищного типу. Підпишіть його компоненти.
ІІІ рівень Встановіть відповідність (1 бал)



10. Встановіть відповідність між терміном та характеристикою:



1. умовний рефлекс             А) ластівка будує гніздо
2. інстинкт                             Б) собака біжить до годівнички на шурхіт пакета з кормом
3. научіння                            В) дитинча вовка спостерігає за дорослими особинами
4. безумовний рефлекс        Г) кошеня відсмикує лапку від води в калюжі
11. Встановіть відповідність між терміном та характеристикою:
1. безумовний рефлекс                      а) у корови починає виділятися слина, коли вона  їсть траву
2. інстинкт                                          б) бджоли будують стільники
3. научіння                                          в) у собаки починає виділятися слина, коли вона бачить їжу
4. умовний рефлекс                           г) папуга повторює слова за людиною
Виберіть по одному правильному варіанту відповідей із кожного стовпчика (1 бал)
12. Укажіть ознаки, що характеризують комунікацію тварин:
У яких тварин ключову роль у спілкуванні відіграють звукові сигнали?
У яких тварин ключову роль у спілкуванні відіграють хімічні сигнали?
Які з тварин здатні спілкуватися за допомогою ехолокації?
1. мурахи
1. синиці
1. мавпи
2. вовки
2. мурахи
2. кажани
3. змії
3. жаби
3. олені
IV рівень Дайте обгрунтовану відповідь (1,5 бали)



13. Охарактеризуйте індивідуальні угруповання. Приклади.


14. Охарактеризуйте вплив антропогенного чинника на живі організми та наведіть приклади прямого та опосередкованого впливу людини на них.



Четвер 12.05.2022

7-А, 7-Б

Тема "Природоохоронні території. Червона книга України"
Опрацювати презентацію https://vseosvita.ua/library/prezentacia-prirodoohoronni-teritorii-cervona-kniga-ukraini-244419.html, вивчити терміни.


Вівторок 10.05.2022

7-А, 7-Б

Тема «Вплив людини та її діяльності на екосистеми»

Завдання: наведіть приклади (не менш 10) пристосування тварин до впливу різних чинників середовища (температури, освітленості, вологи); впливу людини на екосистему.



Вівторок 03.05.2022- Четвер 05.05.2022

7-А, 7-Б

«Взаємозв’язок компонентів екосистеми. Співіснування організмів в угрупуваннях»

Завдання:
Складіть ланцюги живлення до складу яких входять птахи з розрахунком, якщо маса: а) синиці — 50 г; б) боривітру — 100 г; в) сови — 1 кг.
«Мозковий штурм»
•  Чому загинули хижаки в лісі, який обробили отрутою для знищення дубового непарного шовкопряда?


 Записати у зошит терміни – мутуалізм, паразитизм, коменсалізм, конкуренція вивчити.

Четвер 28.04.2022 

7-А, 7-Б

Тема: «Ланцюги живлення і потік енергії в екосистемах»

мета : сьогодня ми ознайомимося з ланцюгами живлення та потоком енергії в екосистемах

Самостійна робота 

Питання №1 Якого виду екологічого чинника не існує?
А) абіотичний Б) біотичний В) рекреаційний Г) антропогенний
Питання №2 Установіть відповідність екологічний чинник та його визначення:
 1) Біотичний
 2) Абіотичний
3) Антропогенний
 А) Жива природа
Б) Внаслідок діяльності людини
 В) Не жива природа
 3 Питання №3 Популяція — це сукупність особин одного ... (продовжіть визначення)
 Ваша відповідь:
 Питання №4 Частина природи, яка оточує живі організми і взаємодіє з ними – це
 Ваша відповідь:
Питання №5 Виберіть правильні види біотичного чинника.
 А) Кліматичні Б) Фітогенні В) Мікогенні Г) Грунтові Д) Зоогенні Е) Мікробогенні Є) Ландшафтні Ж) Фізичні
 Питання №6 Залежно від способу життя тип морфофізіологічних пристосувань організмів до навколишнього середовища називають:
А) екологічною нішею Б) популяцією В) життєвою формою Г) видом Поняття про популяцію, екосистему та чинники середовища.
 Питання №7 Стійкий розвиток екосистем переважно досягається за рахунок:
 А) біологічної різноманітності Б) екологічного моніторингу В) міжнародної політики Г) стабілізації круговороту води
Питання №8 В якому середовищі живе кріт?
 Ваша відповідь:
Питання №9 Екологічні сукцесії - це
А) послідовні зміни популяцій в екосистемі Б) зміни умов середовища В) послідовні зміни в біоценозі під впливом антропогенної діяльності Г) послідовні зміни екосистем при поступовій спрямованій зміні умов середовища
 Питання №10 Термін “біогеоценоз” ввів у науку:
 А) Вернадський Б) Сукачов В) Тенслі Г) Одум
 Питання №11 Сукупність дійлюдини на неживу і живу природу називають:
А) антропогенними чинниками Б) лімітуючими чинниками В) екологічними чинниками
Г) оптимальними чинниками

Опрацювати презентацію, зробити записи, опрацювати відповідний параграф у підручнику













Заповнити таблицю у зошитах 





Вівторок 26.04.2022

7-А, 7-Б 

Тема 4 (6 годин) : «Організми й середовища існування»
«Популяції. Екосистеми та чинники середовища»

мета: сьогодні на уроці ми розглянемо популяцїю, Екосистеми та чинники середовища

Опрацювати презентацію. Записати у зошит терміни, вивчити, опрацювати параграф 51, (7-Б – параграф 50)









Четвер 21.04.2022

7-А, 7-Б

Узагальнення теми «Поведінка тварин»

Виконати самостійну роботу








Вівторок  19.04.2022

7-А, 7-Б

Тема: Комунікація тварин. Еволюція поведінки тварин

Опрацювати параграф 49-50 (7-А), 48-49 (7-Б),  виконати самостійну роботу за варіантами




Четвер 14.04.2022

7-А, 7-Б

Тема : «Територіальна і соціальна поведінка тварин»

 Опрацювати параграфи 47-48 (7-А), 46-47 (7-Б), відповідати на питання


Вівторок 12.04.2022

7-А, 7-Б

Тема: «Суспільна поведінка тварин»


Опрацювати матеріал презентації (конспект не складати).

Самостійна робота з підручника і додатковими джерелами інформації.
Описати суспільну поведінку тварин:
1 варіант – терміти
2 варіант – оси.


Д/з: прочитати відповідний параграф у підручниках.

Четвер 07.04.2022

7-А, 7-Б

Тема: «Форми поведінки тварин.»
мета: сьогодні на уроці ми розглянемо форми поведінки тварин і виконаєм практичну роботу 

Опрацювати матеріал на малюнках, зробити записи у зошиті, виконати практичну роботу, вивчити терміни.








Д/з: параграф 45 (7-А), параграф 46 (7-Б)


Вівторок 05.04.2022

7-А, 7-Б


Тема: «Орієнтування та міграції тварин»
Мета: сьогодні на уроці ми вивчемо орієнтування та міграції тварин

Опрацювати презентацію, записати у робочому зошиті та вивчити терміни.


Д/з: скласти кросворд (у кожного має бути свій) на тему «Способи орієнтування тварин», опрацювати параграф 44, 45 у підручнику.

Четвер 31.03.2022

7-А, 7-Б


Тема: «Вроджена і набута поведінка тварин.»
мета: розглянути поняття вродженної та набутої поведінки

Перевірка домашнього завдання:
Відповісти на питання у зошиті (да/ні)



Опрацювати матеріал на малюнках, зробити записи у зошиті, вивчити терміни.
















  
Д/з: Опрацювати параграф 43 ( 7-А), параграф 44 (7-Б)

Вівторок 29.03.2022

7-А, 7-Б

 «Поведінка тварин» (11 годин)

 Тема «Поведінка тварин у природі, методи її вивчення»

Опрацювати параграф 42 (7-А),  43 -  (7-Б), відповісти на питання усно.



Четвер 24.03.2022

7-А, 7 -Б

Виконати тести - сторінка 180 ( 7 –А), для 7-Б завдання прийде на вайбер


Вівторок 22.03.2022

7-А, 7-Б

Тема «Періоди та тривалість життя тварин»

Опрацювати параграф 41, відповісти на питання в кінці параграфа усно. Повторити параграфи 39-40



Четвер 17.03.2022

7-А,  7- Б  класи  

Тема  «Розвиток тварин»

Опрацювати презентацію, прочитати параграф 40 ( 7 – А), параграф 41 (7-Б), конспект не писати

https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-rozvitok-tvarin-155043.html


Вівторок  15.03.2022

7-А . 7- Б  класи  

Тема: "Розмноження та його значення"

Опрацювати презентацію, прочитати параграф 39 (7-А) та параграф 40 (7-Б) (конспекти не писати). Виконати самостійну роботу за слайдами   3-4, 26, 27 ,28


Четвер  17.02.2022

7-А . 7- Б  класи  

Практична робота №6

"Порівняння будови головного мозку хребетних тварин"
мета: ознайомитись з особливостями будови головного мозку хребетних тварин
Уважно розглянути малюнок 220 і прочитати текст сторінка 157 і заповнити таблицю






Вівторок  15.02.2022

7-А . 7- Б  класи  

Тема: "Нервова система тварин"

Записати слайди з 4 по 10 та з 13 по 17,
 прочитати параграф 38 ( 7-Б клас) 36 ( 7 -А клас)


Четвер  10.02.2022

7-А . 7- Б  класи  

Тема "Покриви тіла тварин"

Опрацювати презентацію https://vseosvita.ua/library/prezentacia-na-temu-pokrivi-tila-tvarinih-riznomanitnist-ta-fukcii-449268.html

Зробити записи, прочитати параграф 37 ( 7-Б клас) 35 ( 7 -А клас)



Вівторок  08.02.2022

7-А . 7- Б  класи  

 «Способи пересування тварин»

Мета: вивчити способи пересування тварин

Виконати самостійну роботу за варіантами 






Переглянути презентацію (слайди 18,23,25 переписати) 

Четвер  02.02.2022

7-А . 7- Б  класи  

Тема "Скелет хребетних тварин"

мета: вивчити Скелет хребетних тварин. Написати практичну роботу.





7-А працює по підручнику, параграф 34, 7-Б працює зі слайдами













Вівторок  01.02.2022

7-А . 7- Б  класи  

 «Опора і рух. Види скелета»

мета: вивчити опорно-рухову систему, та її значення

Опрацювати слайди у наступному порядку 20, 3, 4, 22, 7, 10, 11, 12, 14, 15.
прочитати параграф 33 для 7- А, 35 для 7-Б

Четвер  27.01.2022

7-А . 7- Б  класи  

 «Органи виділення тварин»

мета: вивчити органи виділення тварин

Переглянути презентацію https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-vidilennya-yogo-znachennya-dlya-organizmu-organi-vidilennya-tvarin-92366.html, записати 5, 6, 27 слайди

 


Вівторок  25.01.2022

7-А . 7- Б  класи  

 «Кровоносна система хребетних тварин»

Мета: порівняти будову кровоносних систем хребетних тварин
Виконати практичну роботу №4, записати тему, мету, заповнити таблицю, використовуючи матеріал підручника (7-А клас - стор. 133-134)
7-Б клас - використовуючи матеріал фото.
питання практичної роботи не писати, після таблиці відповісти на 6 питання.










Вівторок  23.11.2021

7-А . 7- Б  класи  

 «Паразитичні безхребетні тварини. Внутрішні паразити»

Переписати терміни, вивчити.


Опрацювати презентацію

 https://naurok.com.ua/urok-prezentaciya-video-parazitichni-chervi-57554.html ,переписати  інформацію з слайдів 3, 5, 6, 7 (таблицю заповнюємо по слайдам: 9, 10, 11, 14, 15, 16, 17, 25-27, 32 ). Виконати самостійну роботу: слайди 34,37.




П'ЯТНИЦЯ 07.05.2021

7-А, 7-Б

Тема: «Ланцюги живлення і потік енергії в екосистемах»

мета : сьогодня ми ознайомимося з ланцюгами живлення та потоком енергії в екосистемах

Самостійна робота 

Питання №1 Якого виду екологічого чинника не існує?
А) абіотичний Б) біотичний В) рекреаційний Г) антропогенний
Питання №2 Установіть відповідність екологічний чинник та його визначення:
 1) Біотичний
 2) Абіотичний
3) Антропогенний
 А) Жива природа
Б) Внаслідок діяльності людини
 В) Не жива природа
 3 Питання №3 Популяція — це сукупність особин одного ... (продовжіть визначення)
 Ваша відповідь:
 Питання №4 Частина природи, яка оточує живі організми і взаємодіє з ними – це
 Ваша відповідь:
Питання №5 Виберіть правильні види біотичного чинника.
 А) Кліматичні Б) Фітогенні В) Мікогенні Г) Грунтові Д) Зоогенні Е) Мікробогенні Є) Ландшафтні Ж) Фізичні
 Питання №6 Залежно від способу життя тип морфофізіологічних пристосувань організмів до навколишнього середовища називають:
А) екологічною нішею Б) популяцією В) життєвою формою Г) видом Поняття про популяцію, екосистему та чинники середовища.
 Питання №7 Стійкий розвиток екосистем переважно досягається за рахунок:
 А) біологічної різноманітності Б) екологічного моніторингу В) міжнародної політики Г) стабілізації круговороту води
Питання №8 В якому середовищі живе кріт?
 Ваша відповідь:
Питання №9 Екологічні сукцесії - це
А) послідовні зміни популяцій в екосистемі Б) зміни умов середовища В) послідовні зміни в біоценозі під впливом антропогенної діяльності Г) послідовні зміни екосистем при поступовій спрямованій зміні умов середовища
 Питання №10 Термін “біогеоценоз” ввів у науку:
 А) Вернадський Б) Сукачов В) Тенслі Г) Одум
 Питання №11 Сукупність дійлюдини на неживу і живу природу називають:
А) антропогенними чинниками Б) лімітуючими чинниками В) екологічними чинниками
Г) оптимальними чинниками

Опрацювати презентацію, зробити записи, опрацювати відповідний параграф у підручнику












Заповнити таблицю у зошитах 





СЕРЕДА 05.05.2021

7-А, 7-Б

Тема 4 (6 годин) : «Організми й середовища існування»
«Популяції. Екосистеми та чинники середовища»

мета: сьогодні на уроці ми розглянемо популяцїю, Екосистеми та чинники середовища

Опрацювати презентацію. Записати у зошит терміни, вивчити, опрацювати параграф 51










ПОНЕДІЛОК 30.04.2021

7-А, 7-Б

Контрольна робота з теми «Поведінка тварин»
І варіант
І рівень
Виберіть одну правильну відповідь (0,5 б.)
1.     Науку, яка вивчає поведінку тварин називають …
а) екологія; б) зоологія; в) фізіологія; г) етологія.
2. Форми поведінки, які передаються в спадок нащадкам від батьків називаються…
а) вродженою поведінкою; б) набутою поведінкою; в) научінням; г) імпритингом.
3. Періодичне переміщення тварин «туди і назад» між суттєво відмінними середовищами життя – це …
а) орієнтування; б) мігація; в)імпритинг; г) харчова поведінка.
4. Визначте поведінку, що включає різноманітні поведінкові акти, спрямовані на виживання і життєзабезпечення окремої особини:
а) дослідницька; б) харчова; в) індивідуальна; г) гігієнічна.
5. Поведінку пов`язану з пошуками укриття, уникненням небезпек, охороною дитинчат називають …
а) харчовою; б) захисною; в) гігієнічною; г) дослідницькою.
6. Укажіть, яка поведінка включає маркування або мічення меж ділянки та її охорону від інших тварин свого виду:
а) дослідницька; б) харчова; в) територіальна; г) гігієнічна.
ІІ рівень
Дайте визначення термінам (1 б.)
7. Набута поведінка – це …
8. Дослідницька активність - це …
9. Соціальні тварини- це …
ІІІ рівень
10. Встановіть відповідність між формами поведінки тварин і їх зображеними прикладами: (2 б.)

а) дослідницька поведінка; б) харчова поведінка; в) репродуктивна поведінка; г) гігієнічна поведінка.


1



2

3

4



11. Встановіть відповідність між термінами та їх визначенням: (2 б.)
а) Грумінг       1. Зміна індивідуальної поведінки в результаті попереднього досвіду, 
                         тобто взаємодії тварини з навколишнім світом.                
 б) Научіння      2. Поведінка пов`язана з поділом території на окремі ділянки.
в) Територіальна поведінка  3. Поведінка спрямована на очищення поверхні тіла, 
                                                  наприклад умивання, купання.
г) Альфа-особина                   4. Лідер в угрупованні тварин.
ІV рівень
Дайте розгорнуту відповідь (2 б.)
12. Що таке елементарна розумова діяльність тварин та як її вивчають?
ІІ варіант
І рівень
Виберіть одну правильну відповідь (0,5 б.)
1.     Спрямовані дії організму у відповідь на внутрішні чи зовнішні подразники – це …
а) інстинкт; б) поведінка; в) імпритинг; г) етологія.
2. Форми поведінки, які формуються як результат індивідуального досвіду тварини під час научіння називаються…
а) вродженою поведінкою; б) набутою поведінкою; в) інстинктом; г) імпритингом.
3. Найбільш відомими мігруючими тваринами є …
а) птахи і риби; б) черви і комахи; в) кишковопорожнинні і ссавці; г) земноводні і птахи.
4. Визначте поведінку, що включає різноманітні поведінкові акти, спрямовані на знаходження, схоплювання, утримання здобичі:
а) дослідницька; б) харчова; в) індивідуальна; г) гігієнічна.
5. Поведінку пов`язану з очищенням поверхні тіла називають…
а) харчовою; б) захисною; в) грумінгом; г) дослідницькою.
6. Укажіть, яка поведінка включає всі типи взаємодій тварин в угрупованнях:
а) дослідницька; б) харчова; в) територіальна; г) соціальна.
ІІ рівень
Дайте визначення термінам (1 б.)
7. Вроджена поведінка – це …
8. Хомінг- це …
9. Поодинокі тварини- це …
ІІІ рівень
10. Встановіть відповідність між формами поведінки тварин і їх зображеними прикладами: (2 б.)
а) діяльність за допомогою знарядь праці; б) захисна поведінка; в) репродуктивна поведінка; г) гігієнічна поведінка.


1

2

3

4



11. Встановіть відповідність між термінами та їх визначенням: (2 б.)
а) Стимул          1. Обмін спеціальними сигналами – демонстраціями.
 б) Залицяння     2. Періодичне переміщення тварин «туди і назад» між суттєво
                               відмінними середовищами життя.
в) Інстинкт         3. Будь-який тип поведінкового «впливу» з боку однієї                                                  
                             особини, що спричиняє або здатний спричинити зміни
                              в поведінці іншої особини.
г) Міграція        4. Сукупність складних спадково зумовлених стереотипних дій.
ІV рівень
Дайте розгорнуту відповідь (2 б.)
12. Що таке комунікація між тваринами та в яких формах вона можлива?

Середа 28.04.2021

7-А

Тема: «Типи угруповань тварин»

Мета: сьогодні на уроці ми розглянемо типи угруповань тварин

Опрацювати презентацію https://naurok.com.ua/prezentaciya-tipi-ugrupovan-tvarin-za-k-lorencem-172252.html, записати у робочому зошиті та вивчити терміни, параграф 48

П'ЯТНИЦЯ 23.04.2021

7-А

Тема: «Репродуктивна та територіальна поведінка тварин»

Мета: сьогодні на уроці ми розглянемо репродуктивну та територіальну поведінка тварин

Опрацювати параграфи 46-47, відповідати на питання усно наприкінці параграфів.
Письмово відповісти на питання: стторінка 202 для допитливих та кмітливих
( у рубриці "цікаво" є інтернет сайти). 


Середа 21.04.2021

7-А

Тема: «Суспільна поведінка тварин»

Мета: сьогодні на уроці ми розглянемо особливості суспільної поведінки тварин

Опрацювати параграф 48, записати терміни, і усно відповісти на питання наприкінці параграфа.

Самостійна робота: особливості суспільних тварин.

Описати суспільний спосіб життя, використовуючи додаткові джерела інформації:

 1 варіант: бджоли

2 варіант : терміти 



СЕРЕДА 16.04.2021

7-А

Тема: «Форми поведінки тварин.»
мета: сьогодні на уроці ми розглянемо форми поведінки тварин і виконаєм практичну роботу 

Опрацювати матеріал на малюнках, зробити записи у зошиті, виконати практичну роботу, вивчити терміни.








Д/з: прочитати 45 параграф у підручниках.


СЕРЕДА 14.04.2021

7-А

Тема: «Орієнтування та міграції тварин»
Мета: сьогодні на уроці ми вивчемо орієнтування та міграції тварин

Опрацювати презентацію, записати у робочому зошиті та вивчити терміни.


Д/з: скласти кросворд (у кожного має бути свій) на тему «Способи орієнтування тварин», опрацювати параграф 44 у підручнику.

П'ятниця 09.04.2021

7-А

Тема: «Вроджена і набута поведінка тварин.»
мета: розглянути поняття вродженної та набутої поведінки

Перевірка домашнього завдання:
Відповісти на питання у зошиті (да/ні)



Опрацювати матеріал на малюнках, зробити записи у зошиті, вивчити терміни.
















  
Д/з: прочитати 43 параграф у підручниках.



Середа 07.04.2021

 

7-А

 

Тема «Поведінка тварин та методи її вивчення»

Мета : вивчити що таке поведінка тварин, та методи її вивчення

 

Опрацювати презентацію https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-z-biologi-povedinka-tvarin-ta-metodi-vivchennya-13154.html записати визначення - методи поведінки, вивчити і прочитати параграф 42  


П’ЯТНИЦЯ 22 січня 2021 року

 

7-А

 

Практична робота №3 «Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних травин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування» (самостійна робота з підручником)

 

Мета:  навчитися визначати особливості будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування.

 

Роботу виконуємо в зошиті, яка буде перевірена на наступному уроку.

 

Екологічні групи

Особливості будови

Представники

1.    Типово наземні

Сильне тіло, високі кінцівки, добре розвинута шия

Лосі, олені, вовчі

2.    Стрибучі наземні

 

 

3.    Наземно деревні

 

 

4.    Водні

 

 

5.    Напівводні

 

 

6.    Летучі

 

 

7.    Підземні

 

 

 


П’ятниця 15.01.21 - Середа 20.01.21

7-А

 

Тема:  «Різноманітність ссавців: гризуни, зайцеподібні, копитні, хижі, китоподібні»

 

Заповніть таблицю, опрацьовуючи параграфи 25-27.

 

Основні групи плацентарних ссавців

 

Групи

Особливості

Представники

Комахоїдні

 

 

Рукокрилі

 

 

Гризуна

 

 

Зайцеподібні

 

 

Хижі

 

 

Ластоногі

 

 

Китоподібні

 

 

 

Продовження таблиці (середа)

 

Парнокопитні

 

 

Непарнокопитні

 

 

Примати

 

 

 

 

Заповнити таблицю : Значення ссавців (до 10 пунктів)

 

У природі

Для людини

 

 

СЕРЕДА 13.01.21

7-А

Тема:  «Розмноження ссавців»

 Опрацювати презентацію, прочитати параграф 24.








П'ЯТНИЦЯ 13.11.2020

7-А

 «Паразитичні безхребетні тварини. Зовнішні паразити»


Опрацювати параграф 15 і заповнити таблицю

Назва паразита

Депаразитує і чим живиться

Назва хвороби, яку викликає

 

 

 




 Вівторок  23.11.2020

7-А . 7- Б  класи  

 «Паразитичні безхребетні тварини. Внутрішні паразити»

Переписати терміни, вивчити.


Опрацювати презентацію

 https://naurok.com.ua/urok-prezentaciya-video-parazitichni-chervi-57554.html ,переписати  інформацію з слайдів 3, 5, 6, 7 (таблицю заповнюємо по слайдам: 9, 10, 11, 14, 15, 16, 17, 25-27, 32 ). Виконати самостійну роботу: слайди 34,37.

 


П’ятниця 16.10.2020

7-А 

 «Різноманітність комахВзаємозв’язок компонентів екосистеми. Співіснування організмів в угрупуваннях»

 

Виконати самостійну роботу:

 А,,,,Знайти вірні твердження.

1. Твердий хітиновий покрив у членистоногих разом із м’язами утворює опорно-рухову систему.
2. Жирове тіло у членистоногих розміщене між органами.
3. Зелені залози та мальпігієві судини – це органи виділення.
4. Кровоносна система замкнена.
5. Усі ракоподібні ведуть водний спосіб життя.
6. Серед ракоподібних наявні паразитичні форми.
7. Членистоногі – гермафродити.
8. Порожнина тіла у членистоногих змішана.
9. Тіло членистоногих складається із сегментів однакової будови.
10. Членистоногі – це найчисельніший тип тварин.

 
Б,,,,Доповнити речення.
1. Для комах характерні такі відділи тіла: голова, …, … .
2. Крила розміщені на ……..
3. У комах ходильних ніг - … пари.
4. Серце раків у вигляді………..
5. Кров комах виконує такі функції: …………
6. Кліщі - ………….членистоногі.
7. Павуки мають …. пару – хеліцери.
8. Дихальця й комах знаходяться на ……….
9. Стадії розвитку з повним перетворенням: ………..
10. Членистоногі мають таку назву тому, що ………..

Вивчення нового матеріалу:

Продовжить заповнювати таблицю за наданими нижче рядами, використовуючи підручник та додаткову літературу, інтернет.

Ряди

Характерні ознаки

Тип розвитку

Представники

Твердокрилі або жуки

Ротові органи гризучого типу. Передня пара крил перетворена на тверді надкрила, які виконують захисну функцію та перетинчасті задні крила.

Повне перетворення

Сонечко, колорадський жук, трупоїд, жук-олень тощо.

 

РІЗНОМАНІТНІСТЬ КОМАХ:
Комахи з неповним перетворенням:
- ряд Таргани;
- ряд Терміти;
- ряд Прямокрилі;
- ряд Клопи (Напівтвердокрилі);

- ряд Рівнокрилі;
- ряд Бабки.

Комахи з повним перетворенням:
- ряд Жуки або Твердокрилі;
- ряд Метелики або Лускокрилі;
- ряд Перетинчастокрилі;
- ряд Двокрилі;
- ряд Блохи;

Д/з: параграф 12.



П’ятниця 09.10.2020

7-А

Тема:

Клас КомахиВизначальні ознаки будови, біологічні особливості та середовища існування комах.

Давайте швиденько повторимо (письмово відповісти на питання):

·       Де мешкають павукоподібні?

·       З яких відділів складається тіло павукоподібних?

·       Скільки пар кінцівок притаманне павукоподібним?

·       Що таке хеліцери та яке їхнє значення?

·       Які ознаки притаманні лише павукоподібним?

·       Чим представлені органи чуттів?

·       Які особливості травлення у павукоподібних?

·       Чим представлені органи дихання?

·       Назвіть  особливості кровоносної системи?

·       Як здійснюється виділення?

1.    Загальна характеристика класу Комах

Надцарство – Еукаріоти

                 Царство – Тварини

                                 Підцарство – Багатоклітинні

                                                      Тип – Членистоногі

                                                                               Клас - Комахи

Перш ніж розпочати  вивчення нової теми слід зауважити, що клас Комахи належить до типу Членистоногі. Тож давайте пригадаємо та назвемо характерні ознаки за якими ці класи обєднали до типу  Членистоногі.

o   тіло утворене з окремих, різних за розміром, послідовно розташованих сегментів, що утворюють відділи тіла

o   тіло вкрите хітиновим покривом,  що слугує зовнішнім скелетом

o   порожнина тіла змішана, ріст і розвиток супроводжується линянням

·       наземно – повітряне ( жук сонечко, коник зелений, комар звичайний, метелик махаон, бджола медоносна);

·       грунт (жук – гнойовик, вовчок, мурахи);

·       водойми (клоп - гладун, жук – плавунець, водяний скорпіон);

·       вони навіть освоїли як середовище свого існування,

·       організми інших істот (воша головна, блоха людська).

 

Ентомологія – наука, що вивчає комах 

2.      Зовнішня будова комах   

Що стосується зовнішньої  будови, то вона має певні особливості:

покриви формують зовнішній скелет утворений кутикулою, яку виділяє покривний епітелій. Часто має волоски або лусочки, що можуть слугувати органами дотику і смаку також виділяти жироподібну речовину – віск, що  надійно захищає тіло  від зайвої втрати води. Такі залози добре розвинені на черевці бджіл. Їх називають «дзеркальця».

 

·       Тіло комах складається з голови, грудей та черевця.

-        на голові є пара вусиків, які виконують функцію дотику та смаку;

-        пара складних фасеткових очей, що складаються з великої кількості оматидіїв, які забезпечують сприймання навколишнього світу у вигляді мозаїчної картинки;

-        ротовий отвір оточений ротовими органами будова, яких залежить від типу живлення, що в свою чергу дало можливість комахам перейти до живлення різними продуктами харчування, що зменшує конкуренцію.

Виділяють такі основні типи ротового апарату: 

- гризучий (таргани, жуки, мурахи, личинки метеликів);

- гризучо-лижучий (бджоли, джмелі);

- колючо-сисний — нижня губа утворює довгий хоботок, а щелепи перетворюються на колючі щетини (комарі, попелиці);

- сисний — хоботок розвивається з нижніх щелеп, а верхні повністю редукуються (метелики);

- лижучий — утворений нижньою губою (мухи).

·       Грудний відділ складається із трьох сегментів:

-        передньогруди, середньогруди та задньогруди до кожного з  них приєднана пара ніг з кігтиками або присосками, які забезпечують пересування комах;

-        у багатьох комах передні крила перетворилися на жорсткі надкрила, що виконують захисну функцію, власне крила кріпляться до задньогрудей вони мають своєрідний малюнок у вигляді поперечних жилок всередині яких проходять нерви та трахеї. У мух, комарів та інших двокрилих задні крила зменшені й перетворились на органи рівноваги - дзижчальця.

Інженери вважають, що принцип дії дзижчалець можна застосувати в багатьох сферах техніки, наприклад у конструюванні роботів, у тому числі механічних комах, здатних літати, а також космічних кораблів. «Хто б міг подумати, що якась мала й непоказна муха може нас так багато чого навчити?» — написав розробник літальних апаратів Рафал Збіковскі.

А це ще один приклад того, що наука біоніка широко використовує природні надбання у своїх цілях.

-        Черевце сегментоване, на кожному елементі якого є пара дихалець – отворів, що ведуть до органів дихання.

Залежно від способу пересування комахи, кінцівки за будовою можуть бути:

·        - ходильні або бігальні (паличники, багато жуків);

·        - стрибальні (саранові, коники, блохи);

·        - риючі (вовчки, жуки-карапузи);

·        - хапальні (богомоли);

·        - плавальні (жуки-плавунці).

Домашнє завдання  

Опрацювати §   підручника, скласти конспект за вищевикладеним текстом.




























ПОНЕДІЛОК-СЕРЕДА 25.05.2020-27.05.2020

7-А, 7-Б

Програма з курсу «Біологія» закінчена.


Скласти кросворди з теми «Ознаки життя»

СЕРЕДА 20.05.2020

11-А, 11-Б

Тема "Природоохоронні території. Червона книга України"


Опрацювати презентацію https://vseosvita.ua/library/prezentacia-prirodoohoronni-teritorii-cervona-kniga-ukraini-244419.html, вивчити терміни.

Контрольна робота з теми "Організми і середовища існування"

І варіант
І рівень Виберіть правильну відповідь (0,5 бала)
1. Як називається інстинкт повернення додому?
А) міграція;   Б) хоумінг;   В) імпринтинг;   Г) адаптація.
2. Що із зазначеного є научінням:
А) застосування каміння для добування їжі;   Б) будування гнізда;   В) турбота про потомство.
3. Як називається сукупність спадкових дій, специфічних для даного виду:
А) умовний рефлекс;  б) інстинкт;  в) научіння;  г) подразливість.
4. До фітофагів належить: 
а) бобер; б) вовк;  в) яструб; г) п'явка.
5. Що із зазначеного є научінням: 
а) пошук партнера;  б) будування гнізда;  в)годування дитинчат;  г) використання палички для добування їжі.
6. Як називається інстинкт повернення додому: 
а) міграція;  б) адаптація;  в) хомінг;  г) імпринтинг.
ІІ рівень Дайте визначення поняттям (1 бал)
7. Дайте визначення поняттям: Угруповання – це …Екосистема – це…
8. Назвіть абіотичні фактори навколишнього середовища.
9. Наведіть приклад ланцюга живлення пасовищного типу. Підпишіть його компоненти.
ІІІ рівень Встановіть відповідність (1 бал)
10. Встановіть відповідність між терміном та характеристикою:


1. умовний рефлекс             А) пташеня запам’ятовує пісню батька
2. інстинкт                             Б) собака підставляє шию, якщо їй показати нашийник чи повідець
3. научіння                            В) кішка примружує очі від яскравого світла
4. безумовний рефлекс        Г) павук плете павутину
11. Встановіть відповідність між терміном та характеристикою:
1. безумовний рефлекс        а)  дитинча леопарда намагається піймати здобич під пильним
контролем матері
2. умовний рефлекс             б)  оса приносить їжу у нору для майбутньої личинки
3. інстинкт                            в) мавпа відсмикує руку від гарячого предмета
4. научіння                           г)  акваріумні рибки підпливають до поверхні води, якщо постукати по
стінці акваріума 
Виберіть по одному правильному варіанту відповідей із кожного стовпчика(1 бал)
12. Укажіть ознаки, що характеризують комунікацію тварин:
У яких тварин ключову роль у спілкуванні відіграють звукові сигнали?
У яких тварин ключову роль у спілкуванні відіграють хімічні сигнали?
Які з тварин здатні спілкуватися за допомогою ехолокації?
1. бджоли
1. ведмеді
1. дельфіни
2. ящірки
2. сови
2. ведмеді
3. солов'ї
3. дельфіни
3. солов'ї
IV рівень Дайте обгрунтовану відповідь (1,5 бали)
13.  Охарактеризуйте анонімні угруповання. Приклади.
14. Охарактеризуйте  типи взаємовідносин між живими організмами та наведіть приклади.

ІІ варіант
І рівень Виберіть правильну відповідь (0,5 бала)
1. Який метод використовують для дослідження міграцій птахів:
А) радіонашийники; б) мічення кільцями;  в)мітки з радіоактивними речовинами
2. У ланцюгу живлення «пшениця-миша-змія-орел» змія виступає:
А) консументом І;  б) продуцентом;   в) консументомІІ;  г) редуцентом.
3. Що із зазначеного є інстинктом:
А) повторення дій за дорослою особиною;  б) будування нори; в) спостереження за іншими особинами;  г) імпринтинг.
4. До зоофагів належить: 
а) коала;  б) личинки комарів; в) змія – яйцеїд; г) корова.
5. До сапротрофів належать:
а) орел;  б) дощовий черв'як; в) жук – листоїд; г) жаба.
6.Які сигнали відіграють головну роль у спілкуванні кажанів: 
а) хімічні;  б)візуальні; в) звукові;  г) смакові.
ІІ рівень Дайте визначення поняттям (1 бал)
7. Дайте визначення поняттям: Екологія – це… Охорона природи – це…
8. Назвіть біотичні фактори навколишнього середовища.
9. Наведіть приклад ланцюга живлення пасовищного типу. Підпишіть його компоненти.
ІІІ рівень Встановіть відповідність (1 бал)


10. Встановіть відповідність між терміном та характеристикою:


1. умовний рефлекс             А) ластівка будує гніздо
2. інстинкт                             Б) собака біжить до годівнички на шурхіт пакета з кормом
3. научіння                            В) дитинча вовка спостерігає за дорослими особинами
4. безумовний рефлекс        Г) кошеня відсмикує лапку від води в калюжі
11. Встановіть відповідність між терміном та характеристикою:
1. безумовний рефлекс                      а) у корови починає виділятися слина, коли вона  їсть траву
2. інстинкт                                          б) бджоли будують стільники
3. научіння                                          в) у собаки починає виділятися слина, коли вона бачить їжу
4. умовний рефлекс                           г) папуга повторює слова за людиною
Виберіть по одному правильному варіанту відповідей із кожного стовпчика (1 бал)
12. Укажіть ознаки, що характеризують комунікацію тварин:
У яких тварин ключову роль у спілкуванні відіграють звукові сигнали?
У яких тварин ключову роль у спілкуванні відіграють хімічні сигнали?
Які з тварин здатні спілкуватися за допомогою ехолокації?
1. мурахи
1. синиці
1. мавпи
2. вовки
2. мурахи
2. кажани
3. змії
3. жаби
3. олені
IV рівень Дайте обгрунтовану відповідь (1,5 бали)


13. Охарактеризуйте індивідуальні угруповання. Приклади.

14. Охарактеризуйте вплив антропогенного чинника на живі організми та наведіть приклади прямого та опосередкованого впливу людини на них.

ПОНЕДІЛОК 18.05.2020

7-А, 7-Б

Тема: «Екологічна етика й охорона природи»

Знайти і записати визначення:
-         Що таке екологічна етика?
-         Що таке охорона природи?


Зробити записи у зошиті, вивчити терміни.


СЕРЕДА 13.05.2020

7-А, 7-Б

 «Вплив людини та її діяльності на екосистему»
Основні антропогенні джерела забруднення навколишнього середовища:
1.     Добування корисних копалин
2.     Землеробство
3.     Тваринництво
4.     Енергетика
5.     Промисловість
6.     Лісодобування
7.     Побут людини
Знайти інформацію в інтернеті на заповнити таблицю


Джерела
Наслідки




СЕРЕДА 06.05.2020

7-А, 7-Б

 «Взаємозв’язок компонентів екосистеми. Співіснування організмів в угрупуваннях»

Завдання:
Складіть ланцюги живлення до складу яких входять птахи з розрахунком, якщо маса: а) синиці — 50 г; б) боривітру — 100 г; в) сови — 1 кг.
«Мозковий штурм»
•  Чому загинули хижаки в лісі, який обробили отрутою для знищення дубового непарного шовкопряда?



 Записати у зошит терміни – мутуалізм, паразитизм, коменсалізм, конкуренція вивчити.


ПОНЕДІЛОК 04.05.2020

7-А, 7-Б

Тема: «Ланцюги живлення і потік енергії в екосистемах»

Самостійна робота 

Питання №1 Якого виду екологічого чинника не існує?
А) абіотичний Б) біотичний В) рекреаційний Г) антропогенний
Питання №2 Установіть відповідність екологічний чинник та його визначення:
 1) Біотичний
 2) Абіотичний
3) Антропогенний
 А) Жива природа
Б) Внаслідок діяльності людини
 В) Не жива природа
 3 Питання №3 Популяція — це сукупність особин одного ... (продовжіть визначення)
 Ваша відповідь:
 Питання №4 Частина природи, яка оточує живі організми і взаємодіє з ними – це
 Ваша відповідь:
Питання №5 Виберіть правильні види біотичного чинника.
 А) Кліматичні Б) Фітогенні В) Мікогенні Г) Грунтові Д) Зоогенні Е) Мікробогенні Є) Ландшафтні Ж) Фізичні
 Питання №6 Залежно від способу життя тип морфофізіологічних пристосувань організмів до навколишнього середовища називають:
А) екологічною нішею Б) популяцією В) життєвою формою Г) видом Поняття про популяцію, екосистему та чинники середовища.
 Питання №7 Стійкий розвиток екосистем переважно досягається за рахунок:
 А) біологічної різноманітності Б) екологічного моніторингу В) міжнародної політики Г) стабілізації круговороту води
Питання №8 В якому середовищі живе кріт?
 Ваша відповідь:
Питання №9 Екологічні сукцесії - це
А) послідовні зміни популяцій в екосистемі Б) зміни умов середовища В) послідовні зміни в біоценозі під впливом антропогенної діяльності Г) послідовні зміни екосистем при поступовій спрямованій зміні умов середовища
 Питання №10 Термін “біогеоценоз” ввів у науку:
 А) Вернадський Б) Сукачов В) Тенслі Г) Одум
 Питання №11 Сукупність дійлюдини на неживу і живу природу називають:
А) антропогенними чинниками Б) лімітуючими чинниками В) екологічними чинниками
Г) оптимальними чинниками

Опрацювати презентацію, зробити записи, опрацювати відповідний параграф у підручнику












Заповнити таблицю у зошитах 






СЕРЕДА 29.04.2020

7-А, 7-Б

Тема 4 (6 годин) : «Організми й середовища існування»
«Популяції. Екосистеми та чинники середовища»

Опрацювати презентацію. Записати у зошит терміни, вивчити.












ПОНЕДІЛОК 27.04.2020

7-А, 7-Б

Контрольна робота з теми «Поведінка тварин»
І варіант
І рівень
Виберіть одну правильну відповідь (0,5 б.)
1.     Науку, яка вивчає поведінку тварин називають …
а) екологія; б) зоологія; в) фізіологія; г) етологія.
2. Форми поведінки, які передаються в спадок нащадкам від батьків називаються…
а) вродженою поведінкою; б) набутою поведінкою; в) научінням; г) імпритингом.
3. Періодичне переміщення тварин «туди і назад» між суттєво відмінними середовищами життя – це …
а) орієнтування; б) мігація; в)імпритинг; г) харчова поведінка.
4. Визначте поведінку, що включає різноманітні поведінкові акти, спрямовані на виживання і життєзабезпечення окремої особини:
а) дослідницька; б) харчова; в) індивідуальна; г) гігієнічна.
5. Поведінку пов`язану з пошуками укриття, уникненням небезпек, охороною дитинчат називають …
а) харчовою; б) захисною; в) гігієнічною; г) дослідницькою.
6. Укажіть, яка поведінка включає маркування або мічення меж ділянки та її охорону від інших тварин свого виду:
а) дослідницька; б) харчова; в) територіальна; г) гігієнічна.
ІІ рівень
Дайте визначення термінам (1 б.)
7. Набута поведінка – це …
8. Дослідницька активність - це …
9. Соціальні тварини- це …
ІІІ рівень
10. Встановіть відповідність між формами поведінки тварин і їх зображеними прикладами: (2 б.)

а) дослідницька поведінка; б) харчова поведінка; в) репродуктивна поведінка; г) гігієнічна поведінка.


1



2

3

4



11. Встановіть відповідність між термінами та їх визначенням: (2 б.)
а) Грумінг       1. Зміна індивідуальної поведінки в результаті попереднього досвіду, 
                         тобто взаємодії тварини з навколишнім світом.                
 б) Научіння      2. Поведінка пов`язана з поділом території на окремі ділянки.
в) Територіальна поведінка  3. Поведінка спрямована на очищення поверхні тіла, 
                                                  наприклад умивання, купання.
г) Альфа-особина                   4. Лідер в угрупованні тварин.
ІV рівень
Дайте розгорнуту відповідь (2 б.)
12. Що таке елементарна розумова діяльність тварин та як її вивчають?
ІІ варіант
І рівень
Виберіть одну правильну відповідь (0,5 б.)
1.     Спрямовані дії організму у відповідь на внутрішні чи зовнішні подразники – це …
а) інстинкт; б) поведінка; в) імпритинг; г) етологія.
2. Форми поведінки, які формуються як результат індивідуального досвіду тварини під час научіння називаються…
а) вродженою поведінкою; б) набутою поведінкою; в) інстинктом; г) імпритингом.
3. Найбільш відомими мігруючими тваринами є …
а) птахи і риби; б) черви і комахи; в) кишковопорожнинні і ссавці; г) земноводні і птахи.
4. Визначте поведінку, що включає різноманітні поведінкові акти, спрямовані на знаходження, схоплювання, утримання здобичі:
а) дослідницька; б) харчова; в) індивідуальна; г) гігієнічна.
5. Поведінку пов`язану з очищенням поверхні тіла називають…
а) харчовою; б) захисною; в) грумінгом; г) дослідницькою.
6. Укажіть, яка поведінка включає всі типи взаємодій тварин в угрупованнях:
а) дослідницька; б) харчова; в) територіальна; г) соціальна.
ІІ рівень
Дайте визначення термінам (1 б.)
7. Вроджена поведінка – це …
8. Хомінг- це …
9. Поодинокі тварини- це …
ІІІ рівень
10. Встановіть відповідність між формами поведінки тварин і їх зображеними прикладами: (2 б.)
а) діяльність за допомогою знарядь праці; б) захисна поведінка; в) репродуктивна поведінка; г) гігієнічна поведінка.


1

2

3

4



11. Встановіть відповідність між термінами та їх визначенням: (2 б.)
а) Стимул          1. Обмін спеціальними сигналами – демонстраціями.
 б) Залицяння     2. Періодичне переміщення тварин «туди і назад» між суттєво
                               відмінними середовищами життя.
в) Інстинкт         3. Будь-який тип поведінкового «впливу» з боку однієї                                                  
                             особини, що спричиняє або здатний спричинити зміни
                              в поведінці іншої особини.
г) Міграція        4. Сукупність складних спадково зумовлених стереотипних дій.
ІV рівень
Дайте розгорнуту відповідь (2 б.)
12. Що таке комунікація між тваринами та в яких формах вона можлива?


СЕРЕДА 22.04.2020

7-А, 7-Б

Тема: «Суспільна поведінка тварин»


Опрацювати матеріал презентації (конспект не складати).

Самостійна робота з підручника і додатковими джерелами інформації.
Описати суспільну поведінку тварин:
1 варіант – терміти
2 варіант – оси.


Д/з: прочитати відповідний параграф у підручниках.


СЕРЕДА 15.04.2020

7-А, 7-Б

Тема: «Форми поведінки тварин.»


Опрацювати матеріал на малюнках, зробити записи у зошиті, виконати практичну роботу, вивчити терміни.









Д/з: прочитати відповідний параграф у підручниках.


ПОНЕДІЛОК 13.04.2020

7-А, 7-Б

Тема: «Орієнтування та міграції тварин»

Опрацювати презентацію, записати у робочому зошиті та вивчити терміни.


Д/з: скласти кросворд (у кожного має бути свій) на тему «Способи орієнтування тварин», опрацювати параграф у підручнику.





СЕРЕДА 08.04.2020

7-А, 7-Б

Тема: «Вроджена і набута поведінка тварин.»

Перевірка домашнього завдання:
Відповісти на питання у зошиті (да/ні)



Опрацювати матеріал на малюнках, зробити записи у зошиті, вивчити терміни.
















  


Д/з: прочитати відповідний параграф у підручниках.





ПОНЕДІЛОК 06.04.2020

7-А, 7-Б

Тема 3: «Поведінка тварин»
«Поведінка тварин у природі та методи її вивчення»

Переглянути відео, записати у робочому зошиті та вивчити терміни, основні методи поведінки.


Відповісти на питання у відеоролику  https://www.youtube.com/watch?v=v_3YryLZ5qg, відповіді записати у робочому зошиті.

Д/з: опрацювати параграф у підручнику. 

СЕРЕДА 25.03.2020

7-А, 7-Б

Тема: «Розвиток тварин із перетворенням. Тривалість життя тварин»

Виконати тести у робочому зошиті.
Виконати контрольну роботу «Процес життєдіяльності тварин» (1-10 завдання)












 






ПОНЕДІЛОК 23.03.2020

7-А, 7-Б

Тема: «Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин»

Опрацювати матеріал у підручниках та на слайдах, вивчити терміни.
















Комментариев нет:

Отправить комментарий