Завдання повинно виконувати кожному у робочому зошиті,
виконану роботу надсилати на електронну адресу
nazelena629@gmail.com
Вівторок 24.05.2022
– Середа 25.05.2022 – П’ятниця 27.05.2022
11-А, 11-Б
Повторити тему
«Біологічні основи здорового способу життя»
П’ятниця 20.05.2022
– Вівторок 24.05.2022 – Середа 25.05.2022
11-А, 11-Б
Узагальнення
матеріалу: «Роль біології у вирішення сучасних глобальних проблем людства»
Повторити
параграфи 24-33
Вівторок 17.05.2022 – Середа 18.05.2022
11-А, 11-Б
Тема «Застосування
результатів біологічних досліджень у медицині, селекції та біотехнології»
Виконати
тестову роботу - сторінки 207-208
підручника
Вівторок 10.05.2022-
Середа 11.05.2022- П’ятниця 13.05.2022
11-А, 11-Б
Проєкт (1
на вибір): створення буклету, скрайбу, постеру тощо на теми:
1. «Клонування
організмів»
2.
Нанотехнології в біології
3.
Трансгенні організми : за і проти.
Вівторок 03.05.2022-
Середа 04.05.2022 – П’ятниця 06.05.2022
Відповісти
на питання письмово
1. Які
основні джерела біологічних загроз?
2. Які
основні напрямки реалізації біологічної безпеки?
П’ятниця 29.04.2022
Тема: «Застосування досягнень молекулярної генетики, молекулярної біології та біохімії у біотехнології»
Мета: сьогодні на уроці ми розглянемо застосування досягнень молекулярної генетики, молекулярної біології та біохімії у біотехнології
Опрацювати презентацію https://vseosvita.ua/library/tema-zastosuvanna-dosagnen-molekularnoi-genetiki-molekularnoi-biologii-ta-biohimii-u-biotehnologii-262168.html, скласти конспект, вивчити терміни, опрацювати параграфи 46-48.
Вівторок 26.04.2022
– Середа 27.04.2022
11-А, 11-Б
П’ятниця 22.04.2022
Досягнення | Ризики |
Вівторок 19.04.2022 – Середа 20.04.2022
П’ятниця 15.04.2022
Назва центра | Приклади культурних рослин |
Вівторок 12.04.2022-
Середа 13.04.2022
11-А, 11-Б
П’ятниця 08.04.2022
11-А, 11-Б
Тема «Завдання та
методи сучасної селекції рослин, тварин і мікроорганізмів»
Опрацювати параграф 42, відповідати
на питання усно.
Вівторок 05.04.2022- Середа 06.04.2022
11-А, 11-Б
Виконати самостійну роботу (сторінки 177-178)
П’ятниця 01.04.2022
11-А, 11-Б
Тема «Стратегія
сталого розвитку природи і суспільства»
Прочитати параграф 41, сторінка 176 (письмово)
Вівторок- Середа 29.03.-
30.03.2022
11-А, 11-Б
Тема «Екологічна
політика в Україні»
Опрацювати параграф 40,
вивчити терміни, відповісти на питання усно.
П’ятниця 25.03.2022
11-А, 11-Б класи
Тема «Антропічний
вплив на біорізноманіття»
Опрацювати параграф 39, відповісти на питання усно.
Вівторок-Середа 22.03. – 23.03.2022
11-А,
11-Б класи
Тема «Антропічний
вплив та охорона ґрунтів»
Опрацювати параграф 38, відповісти на питання:
Наведіть приклади
забруднювачів ґрунту та наслідки їх дії. Шляхи збереження та охорони ґрунтів
П’ятниця 18.03.2022
11-А, 11-Б класи
Тема «Антропічний
вплив на гідросферу»
Опрацювати параграф 37, відповісти на питання:
Перерахуйте наслідки забруднення гідросфери та способи
розв’язання проблеми дефіциту питної води.
Вівторок- середа 15.03.-16.03.2022
11-А, 11 -Б
Тема: Антропічний
вплив на атмосферу. Наслідки забруднення атмосферного повітря та його охорона.
Опрацювати
презентацію, параграф 36 (конспекти не писати).
Після опрацювання
матеріалу відповісти на питання:
Наведіть приклади
забруднювачів атмосфери та наслідки їх дії. (10 прикладів)
Приклад:
Хімічні підприємства забруднюють важкими металами та спричиняють онкологічні
захворювання.
П'ятниця 18.02.2022
11-А, 11-Б
Тема "СТАЛИЙ РОЗВИТОК ТА РАЦІОНАЛЬНЕ ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ" (11 годин)
Сучасті екологічні проблеми у світі та в Україні
11-А
Контрольна робота: «Біологічні основи здорового способу життя»
І Варіант
(1-6 тестові питання оцінюються по 0,5 бали)
1. Стан фізичного, психічного, соціального благополуччя, що зумовлює
здатність організму людини адаптуватись до мінливих умов середовища:
А) репродуктивне здоров’я;
Б) здоров’я людини; В)
здоровий спосіб життя.
2. Складником фізичного здоров’я людини є:
А) духовне благополуччя; Б)
стан імунної системи; В)
моральність.
3. Ендогенний етанол утворюється в клітинах під час обміну вуглеводнів або
в травному каналі завдяки процесам:
А) бродіння; Б)
гліколізу; В) розчинності.
4. Де відбувається біологічна трансформація більшої частини нікотину в
організмі людини:
А) легені; Б) печінка; В) нирки.
5. Назвіть помилкове відчуття веселощів, настрою, приємного заспокоєння, що
виникає під дією малих доз наркотиків:
А) ейфорія; Б)
галюцинація; В) наркотичний
сон.
6. Головною ознакою, що визначає вплив чинника як стресора, є порушення:
А) обміну речовин; Б)
гомеостазу; В) терморегуляції.
(7-9 теоретичне завдання оцінюється по 1 балу)
7. Перелічить структурні компоненти статевої культури суспільства.
8. Неінфекційні захворювання – це…
9. Імунна система людини – це …
(10-13
– завдання на відповідність оцінюється
по 1 балу)
10. Установіть відповідність між системами органів людини та
захворюваннями, що виникають внаслідок тютюнокуріння:
1. Дихальна |
А. Хронічна пневмонія, бронхіти |
2. Кровоносна |
Б. Інсульт, психічні розлади |
3. Травна |
В. Виразкова хвороба |
4. Нервова |
Г. Стенокардія, інфаркт міокарда |
|
Д. Простатит |
11. Установіть відповідність між
групами чинників навколишнього середовища, що впливають на здоров’я людини та
їх прикладами:
1. Космічні |
А. Сонячна радіація |
2. Антропічні |
Б. Родючість ґрунтів |
3. Біотичні |
В. Промисловість, транспорт |
4. Гідрологічні |
Г. Симбіотичні |
|
Д. Хімічні властивості води |
12. Установіть відповідність між збудниками інвазій та їх прикладами:
1. Комахи |
А. Ціп’як, аскариди, п’явки |
2. Паразитичні черви |
Б. Залозник вугровий |
3. Твариноподібні організми |
В. Воші, підшкірний овод |
4. Риби |
Г. Дизентерійна амеба, лямблії |
|
Д. Сомик кандіру |
13. Установіть відповідність між збудником ЗПСШ та прикладами захворювань:
1. Інвазійні |
А. Сифіліс, гонорея |
2. Протозойні |
Б. Кандидоз – молочниця |
3. Вірусні |
В. Трихомоніаз |
4. Бактеріальні |
Г. Лобковий педикульоз |
|
Д. СНІД, генітальний герпес |
(14-15 – теоретичне завдання – оцінюється по 1 балу)
14. Перелічить ознаки інфекційних захворювань.
15. 10. Проаналізуйте процес
формування стрес-реакції. Які системи організму в цих процесах задіяні
ІІ Варіант
(1-6 тестові питання оцінюються по 0,5 бали)
1. Спосіб життєдіяльності людини, що відповідає її генетичним особливостям,
конкретним умовам життя й спрямований на формування, збереження та зміцнення
здоров’я:
А) здоров’я людини; Б)
репродуктивне здоров’я; В)
здоровий спосіб життя.
2. Складником психічного здоров’я є:
А) духовне благополуччя;
Б) статева культура; В)
біологічна адаптивність.
3. Де відбувається переважаюче всмоктування етанолу в травній системі
людини:
А) товстий кишечник; Б)
тонкий кишечник; В) шлунок.
4. До якої групи речовин належить нікотин:
А) глікозиди; Б) ефірні
олії; В) алкалоїди.
5. Які з наркотичних речовин становлять найбільшу небезпеку для здоров’я
людини:
А) опіати; Б)
амфетаміни; В) психоделіки.
6. Назвіть чинник, що належить до соціальних стресорів:
А) голодування; Б)
небезпека; В) нестача кисню.
(7-14 теоретичне завдання оцінюється по 1 балу)
7. Перелічить основні принципи здорового способу життя.
8. Інфекційні захворювання – це …
9. Імунокорекція – це …
10. Установіть відповідність між враженнями органів людини та
захворюваннями, що виникають внаслідок наркоманії:
1. Шкірні |
А. Амнезія, параноя, шизофренія |
|
2. Психічні |
Б. Тромбофлебіт, СНІД |
|
3. Кровоносні |
В. Екзема, псоріаз |
|
4. Дихальні |
Г. Клишоногість |
|
|
Д. Туберкульоз, пневмонія |
|
11. Установіть відповідність між групами чинників навколишнього середовища,
що впливають на здоров’я людини та їх прикладами:
1. Геофізичні |
А. Сейсмічність |
2. Кліматичні |
Б. Сольовий склад води |
3. Антропічні |
В. Атмосферні осади |
4. Біотичні |
Г. Симбіотичні |
|
Д. Радіоактивний вплив АЕС |
12. Установіть відповідність між типами неінфекційних захворювань та їх
прикладами:
1. Серцево-судинні |
А. Рак |
2. Хронічні респіраторні |
Б. СНІД, гепатит |
3. Злоякісні утворення |
В. Інфаркт, інсульт, вроджені вади серця |
4. Ендокринні |
Г. Астма |
|
Д. Діабет |
13. Установіть відповідність між шляхами передачі ЗПСШ та прикладами
захворювань:
1. Контактно-побутовий |
А. Гепатит В |
2. Переливання крові |
Б. Гонорея, сифіліс |
3. Побутовий |
В. Лобковий педикульоз |
4. Статевий контакт |
Г. Хламідіоз |
|
Д. Трихоманада |
14. Перелічить особливості інвазійних захворювань.
15. Порівняйте специфічний та неспецифічний клітинний імунітет.
П'ятниця 11.02.2022
11-А, 11-Б
Навчальний проєкт "Особиста програма зміцнення здоров'я"
Написати та надіслати навчальний проєкт - сторінка 94
11-А
«Профілактика захворювань людини, що передаються статевим шляхом»
Практична робота №2
Тема : Розробка рекомендацій щодо профілактики захворювань
мета : навчитися складати рекмендації щодо профілактики захворювань, що передаються статевим шляхом
2. Які
діагностичні симптоми цього захворювання?
3. Які чинники
його викликають?
4. Які органи
уражаються?
5. Які шляхи
поширення?
6. Які способи
лікування?
7.
Проаналізувавши отриману інформацію, складіть рекомендації профілактики цього
захворювання.
Обрати одне
захворювання, оформити роботи у вигляді плаката, буклета.
П'ятниця 28.01.2022
11-А
«Імунітет. Імунотерапія»
мета: повторити, що таке імунітет і його види
Опрацювати параграфи 19-20
Середа 26.01.2022
11-А
«Вплив навколишнього середовища на здоров'я людини»
Опрацювати презентацію та записати в конспект , вивчити.
Вівторок 23.11.2021
11-А, 11-Б
«Адаптація як загальна властивість біологічних систем. Рух»
Опрацювати презентації та записати в конспект "Типи руху тварин та типи руху рослин", вивчити.
Тема:Екологічні сукцесії як процеси саморозвитку екосистеми.Причини сукцесії та їхні типи.Закономірності сукцесії.
Мета:розглянути, що таке сукцесії, та їхні типи;
з'ясувати причини та закономірності сукцесії.
Опрацювати презентацію:
https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-ekologichni-sukcesi-yak-procesi-samorozvitku-ekosistem-145431.html
Скласти конспект, вивчити терміни.
Середа
05.05.2021 – Четвер 06.05.2021
10-А,
10-Б
Тема:
«Застосування досягнень молекулярної генетики, молекулярної біології та
біохімії у біотехнології»
Мета: сьогодні на уроці ми розглянемо застосування досягнень молекулярної генетики,
молекулярної біології та біохімії у біотехнології
Опрацювати презентацію https://vseosvita.ua/library/tema-zastosuvanna-dosagnen-molekularnoi-genetiki-molekularnoi-biologii-ta-biohimii-u-biotehnologii-262168.html, скласти конспект, вивчити
терміни, опрацювати параграфи 46-48.
Досягнення | Ризики |
Назва центра |
Приклади культурних рослин |
|
|
П/н | Прізвище вченого | Його внесок |
Причина | Визначення | Приклади |
Руйнування природного середовища життя | ||
Збільшення частки чужорідних видів живих організмів | ||
Надмірна експлуатація природних ресурсів | ||
Швидке зростання кількості населення | ||
Загроза глобального потепління |
СЕРЕДА-Четверг 20-21.01.21
11-А, 11-Б
«Вплив стресових факторів на організм людини»
Ознайомитись з презентацією https://naurok.com.ua/vpliv-stresovih-chinnikiv-na-organizm-lyudini-133241.html, опрацювати параграф 22.
Відповісти на питання:
·
Якими є наслідки дії стресових факторів на організм людини?
·
Як можна зменшити дію стресових факторів?
·
Чи є позитивні наслідки дії стресових факторів?
ПОНЕДІЛОК – ВІВТОРОК 18-19.01.21
11-А, 11-Б
«Негативний вплив
на здоров’я людини алкоголю, паління та наркотиків»
Ознайомитись з презентацією https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-negativniy-vpliv-alkogolyu-i-kurinnya-na-zdorov-ya-lyudini-128848.html, опрацювати
параграф 21.
СЕРЕДА-Четверг 13-14.01.21
11-А, 11-Б
«Безпека і статева
культура»
Опрацювати презентацію https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-stateva-kultura-y-bezpeka-zhittya-lyudinii-132432.html, записати поняття
«Статева безпека» та «Статева культура».
Відповісти на питання:
·
Яких основних
правил безпечного статевого життя слід дотримуватися для збереження
репродуктивного здоров’я та здоров’я в
цілому? (8-9 правил)
ПОНЕДІЛОК – ВІВТОРОК 11-12.01.21
11-А, 11-Б
Тема: (13 годин) «БІОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ»
«Науки, що вивчають здоров’я людини. Принцип здорового способу життя»
Опрацювати презентацію https://vseosvita.ua/library/prezentacia-nauki-so-vivcaut-zdorova-ludini-zdorovij-sposib-zitta-principi-j-skladovi-170210.html, записати конспект, опрацювати параграф 16.
Середа-П'ятниця 11.11.2020, 13.11.2020
11-А, 11-Б
«Формування адаптації на молекулярному та клітинному рівнях»
Опрацювати перші 10 слайдів презентації (таблицю заповнювати не потрібно), зробити конспект, вивчити https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-formuvannya-adaptaciy-na-molekulyarnomu-ta-klitinnomu-rivnyah-organizaci-121398.html
Понеділок-Вівторок 09.11.-10.11.2020
11-А, 11-Б
«Адаптація різних груп організмів»
Понеділок-Вівторок 16.10.2020
11-А, 11-Б
«Адаптація як загальна властивість біологічних систем. Рух»
Опрацювати презентації та записати в конспект "Типи руху тварин та типи руху рослин", вивчити.
Понеділок-Вівторок 12-13.10.2020
11-А, 11-Б
Тема 2. (18 годин) «Адаптація»
«Адаптація як загальна властивість біологічних систем. Подразливість»
Опрацювати презентацію https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-uroku-biologi-adaptaciya-yak-zagalna-vlastivist-biologichnih-sistem-189421.html, записати
конспект, опрацювати параграф №1.
Узагальнення "Роль біології у вирішенні сучасних глобальних проблем людства"
заповнити таблицю
Глобальні проблеми
|
Роль біології у вирішенні
проблеми
|
|
|
СЕРЕДА 20.05.2020
Контрольна робота з теми "Селекція та біотехнології"
Досягнення
|
Ризики
|
П/н
|
Прізвище вченого
|
Його внесок
|
Причина
|
Визначення
|
Приклади
|
Руйнування природного середовища життя
|
||
Збільшення частки чужорідних видів живих організмів
|
||
Надмірна експлуатація природних ресурсів
|
||
Швидке зростання кількості населення
|
||
Загроза глобального потепління
|
П’ЯТНИЦЯ 27.03.2020
СЕРЕДА 25.03.2020
П'ятниця 20.03.2020
ГІДРОСФЕРА
|
1. Води Світового океану (93,96 %)
|
2. Вода суходолу:
• підземні води (4,38 %);
• поверхневі води (1,659 %)
|
3. Вода атмосфери (0,001 %)
|
- правові (дотримання
природоохоронних законів, нормування якості води, державний моніторинг
вод);
- організаційні (створення
санітарних зон, прибережних захисних смуг);
- економічні (технології
очищення стічних вод, оборотного водопостачання);
- соціальні (виховання
бережливого ставлення до води, екологічна освіта).
Назва
|
Сутність
|
Причини
|
Дефіцит питної води
|
||
Цвітіння води
|
||
Евтрофікація водойм
|
||
Стічні води
|
||
Забруднення через розливи нафти
|
За допомогою таблиці визначте сутність та причини найпоширеніших екологічних проблем щодо гідросфери.
Продукти згоряння
|
Джерела продуктів згоряння
продуктів згоряння
|
|
автомобілі
|
електростанції, промисловість і
т. д.
|
|
Оксид вуглецю
|
59,7
|
5,2
|
Вуглеводні й інші органічні
речовини
|
10,9
|
6,4
|
Оксиди азоту
|
5,5
|
6,5
|
Сполуки, що містять сірку
|
1,0
|
22,4
|
Макрочастки
|
1,0
|
9,8
|
Компоненти
|
Вміст компонентів у вихлопах
|
|
карбюраторний двигун
|
дизельний двигун
|
|
N2
|
74-77
|
76-78
|
О2
|
0,3-8
|
2-18
|
Н2О
|
3,0 - 5,5
|
0,5 - 4.0
|
СО2
|
5,0-12,0
|
1,0-10,0
|
СО
|
5.0 - 10,0
|
0,01 - 0,5
|
Оксиди сірки
|
0-0,8
|
2* 10 -4 - 0,5
|
Вуглеводні
|
0,2 - 3,0
|
1 * 10 -3 - 0,5
|
Альдегіди
|
0-0,2
|
(1 - 9) * 10 -3
|
Сажа
|
0-0,4 г / м -3
|
0,01 -1,1 г / м -3
|
Бензапірен
|
(10-20) * 10-6 г/м -3
|
до 1 * 10 -5 г / м -3
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий