Шановні діти! Вітаю Вас на своєм у блозі! Ми продовжуємо працювати із застосуванням технологій дистанційного навчання.Бажаю успіхів у виконанні завдань!
Завдання необхідно виконувати кожному у робочому зошиті,
виконану роботу надсилати на електронну адресу
nazelena629@gmail.com
НАВЧАЛЬНА ПРАКТИКА
10.06.2022
10-А
1. Розв’язання задач:
1.
Які типи гамет утворюють рослини, що мають такі генотипи:
а) АаВв; б)
ааВв; в) АаВВ; г) ААВв.
2.
При схрещуванні жовтої морської свинки з білою, все потомство кремове. Які фенотипи тваринок, що мають генотипи:
а) ĀĀ -
?; б) аа - ?; в) Āа - ?
3.
У собаки чорна шерсть домінує над коричневою. Чорну самку декілька разів
схрещували з коричневим самцем, у результаті чого було отримано 15 чорних і 13
коричневих цуценят. Визначте генотипи потомства.
4.
Гомозиготна мати має А (II) групу крові, гомозиготний батько – В (III) групу крові. Які групи крові
можливі у їхніх дітей?
5.
Батько хворіє на мігрень (домінантна ознака), а мати
здорова. У батька нормальний слух, у матері також, але вона має рецесивну алель
глухоти. Яка ймовірність народження в них дитини з обома хворобами, якщо батько
гетерозиготний за обома генами?
2. Складання навчально-контрольних тестів
Самостійно скласти
5 тестів на будь-яку тему, використовуючи сервіс https://learningapps.org/createApp.php
3. Інтелектуальна гра «Ерудит»
Конкурс 1 «Чорна скринька»
1.
Одного разу
англійська королева Єлизавета І звернулася до одного з придворних зі словами:
«Я бачила багатьох чоловіків, що перетворили своє золото на дим, але ви перший,
хто перетворив дим на золото». А що цей
придворний привіз до Англії?
2.
Це важливий продукт
харчування для значної частини населення Італії, Франції, Іспанії, Португалії,
Греції. На Корсіці ще донедавна можна було зустріти старих людей, які жодного
разу не куштували звичайного хліба. Марсельці жартують: «Банан робить ледачим
жителя тропіків, а це – корсиканця». Що це?
3.
У книзі ХІХ ст.
«Про українські народні страви» це названо народним українським десертом. І
досі цей «десерт» приносить стабільний прибуток багатьом пенсіонерам, даючи
постійну роботу працівникам комунальних служб. Про що йдеться?
4.
«Ці речовини виявили
себе своєю відсутністю». В. Енгельгардт.
Конкурс 2. «Закінчити речення»
1.
«Щоб жити, треба
працювати. Щоб працювати, треба використовувати якесь паливо. Таким паливом,
майже єдиним, є …. ». Є. Романцев
2.
« ДНК – це золота
молекула життя, але в неї є рідні сестри
». Є. Романцев
Конкурс 3. «Загадки»
Понеділок 23.05.2022
– Середа 25.05.2022
10-А
Повторити
матеріал тем «Обмін речовин та перетворення енергії»
Середа 18.05.2022
10-А
Узагальнення
Можливості
й перспективи застосування досягнень біології
Відповісти
на питання:
Назвіть
можливості й перспективи застосування досягнень біології
Понеділок 16.05.2022
10-А
Узагальнення
теми «Біорізноманіття»
Повторити
параграфи 10-15
Середа 11.05.2022
10-А
Узагальнення
теми «Репродукція та розвиток»
Виконати
тестову роботу на сторінках 209-210
Понеділок 09.05.2022
10-А
Тема «Чинники,
здатні справляти позитивний і негативний вплив на процеси росту та розвитку
людини»
Опрацювати параграф 52, записати вплив позитивних
та негативних чинників
Понеділок 02.05.2022- Середа 04.05.2022
10-А
Відповісти на
питання:
1. Що таке
репродуктивне здоров’я?
2. Які фактори
негативно впливають на репродуктивне здоров’я?
3. Як
відбувається профілактика захворювань, що передаються статевим шляхом?
Середа
27.04.2022
10-А
Тема «Сучасні
можливості та перспективи репродуктивної медицини»
Опрацювати презентацію https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-osoblivosti-reprodukci-lyudini-u-zv-yazku-z-biosocialnoyu-sutnistyu-181063.html
, конспект не писати.
Понеділок
25.04.2022
10-А
Тема «Особливості
репродукції людини»
Опрацювати
параграф 47, відповідати на питання усно
Середа 20.04.2022
Етапи | Основні особливості | Зміни в клітинах |
Запліднення | ||
Бластула | ||
Гаструла |
Зародковий листок | На якій стадії утворюється | Які тканини й органи утворює |
Ектодерма | ||
Ендодерма | ||
Мезодерма |
Понеділок 18.04.2022
СЕРЕДА 13.04.2022
10-А
Ознаки | Яйцеклітина | Сперматозоїд |
Розміри | ||
Форма | ||
Відділи | ||
Маса | ||
Оболонки | ||
Здатність до активного руху | ||
Кількість поживних речовин | ||
Особливості хромосомного набору | ||
Де утворюються | ||
Хромосомний набір | ||
Наявність джгутиків | ||
Загальна кількість |
Понеділок 11.04.2022
10-А
Тема «Онкогенні
фактори та онкологічні захворювання»
Опрацювати параграф 51, відповідати
на питання усно.
Середа 06.04.2022
10-А
Тема «Ріст та
розвиток клітин та фактори, які на нього впливають»
Опрацювати параграф 45,
письмово відповісти на питання:
1. Наведіть причини
порушення клітинного циклу та поясніть, до яких наслідків вони приводять?
2. Охарактеризуйте поняття «проліферація
клітин», «диференціація клітин».
3. Які ознаки старіння
клітин? Які теорії пояснюють процеси старіння?
Середа 30.03.2022 –
Понеділок 04.04.2022
Понеділок 28.03.2022
10-А
«Репродукція та розвиток» ( 14 годин)
Тема «Репродукція
як механізм забезпечення безперервності існування видів»
Опрацювати параграф 44, відповісти на питання усно.
Середа 23.03.2022
10-А
Виконати
тестову роботу (сторінка 177)
Понеділок 21.03.2022
Тема «Еволюція геному людини. Медична генетика»
Прочитати параграф 42-43, відповісти на питання усно.
Понеділок 14.03.2022
Тема «Мутації та їхні
властивості»
Опрацювати
презентацію, прочитати, конспект не писати.
Параграф 37.
Виконати вправи (слайди
16, 17, 18, 19 та слайд 21 – тільки один рівень за Вашим бажанням)
10-А
Тема «Позахромосомна
(цитоплазматична) спадковість»
https://naurok.com.ua/prezentaciya-pozahromosomna-citoplazmatichna-spadkovist-u-lyudini-152782.html
10-А
Тема : Сучасний стан досліджень геному людини
Виконати самостійну роботу за варіантами
Опрацювати слайди 3-7, 11-18 і записати у зошит, вивчити
https://naurok.com.ua/prezentaciya-suchasniy-stan-doslidzhen-genomu-lyudini-106472.html
10-А
Тема : Каріотип людини та його особливості
Опрацювати слайди і записати у зошит
https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-kariotip-lyudini-92343.html
10-А
Тема : Гени структурні та регуляторні
мета: вивчити збереження генетичної інформації в клітинах
Переглянути відео, прочитати параграф 29, записати терміни та вивчити їх
https://www.youtube.com/watch?v=TyxnkqrNNpY
10-А
Тема : Генетика статі. Успадкування, зчеплене зі статтю
Мета: вивчити генетку статі.
Виконати самостійну роботу слайди 2-11 (надіслати до 15:00)
опрацівати і записати слайди 13-19, 22, 25-29.
прочитати параграф 35
https://naurok.com.ua/prezentaciya-genetika-stati-zcheplene-zi-stattyu-uspadkuvannya-66367.html
10-А
Тема :
Мета: розширити знання про зчеплене успадкування ознак
Опрацювати презентацію, скласти конспект за слайдами 2-7, 9-11, вивчити
10-А
Тема : білки, нуклеінові кислоти: огляд будови й біологічної ролі
Мета:
розширити знання про різноманіття й функції білків й нуклеінових кислот
Опрацювати презентацію, скласти конспект, вивчити (цей матеріал ми проходили в 9 класі).
Етапи | Основні особливості | Зміни в клітинах |
Запліднення | ||
Бластула | ||
Гаструла |
Зародковий листок | На якій стадії утворюється | Які тканини й органи утворює |
Ектодерма | ||
Ендодерма | ||
Мезодерма |
Ознаки | Яйцеклітина | Сперматозоїд |
Розміри | ||
Форма | ||
Відділи | ||
Маса | ||
Оболонки | ||
Здатність до активного руху | ||
Кількість поживних речовин | ||
Особливості хромосомного набору | ||
Де утворюються | ||
Хромосомний набір | ||
Наявність джгутиків | ||
Загальна кількість |
П’ЯТНИЦЯ
22 січня 2021 року
10-А, 10-Б
Тема «Моногенне та полігенне успадкування ознак у людини. Позахромосомна
(цитоплазматична) спадковість у людини»
Мета: сформувати знання про моногенне та полігенне успадкування ознак у людини. Позахромосомна (цитоплазматична) спадковість у людини.
Опрацювати презентацію https://naurok.com.ua/prezentaciya-monogenne-ta-poligenne-uspadkuvannya-oznak-u-lyudini-pozahromosomna-spadkovist-u-lyudini-96771.html , скласти
конспект.
Опрацювати параграф 36
ВІВТОРОК-СЕРЕДА 19-20.01.2021
10-А, 10-Б
Тема «КАРІОТИП ЛЮДИНИ ТА ЙОГО ОСОБЛИВОСТІ.ХРОМОСОМНИЙ АНАЛІЗ ЯК МЕТОД
ВИЯВЛЕННЯ ПОРУШЕНЬ У СТРУКТУРІ КАРІОТИПУ»
Опрацювати презентацію https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-kariotip-lyudini-ta-yogo-osoblivosti-hromosomniy-analiz-145539.html , записати що
таке каріотип. І записати найвідоміші хромосомні аномалії (назва хвороби, її
ознаки).
П’ЯТНИЦЯ 15.01.2021
10-А, 10-Б
Тема «Організація спадкового матеріалу еукаріотичної клітини та його
реалізація. Гени структурні та регуляторні. Регуляція активності генів у
еукаріотичної клітини»
Опрацювати презентацію https://naurok.com.ua/prezentaciya-geni-strukturni-ta-regulyatorni-regulyaciya-aktivnosti-geniv-106464.html , скласти
конспект.
Опрацювати параграф 29
Вівторок- середа 12.01.21.-13.01.21
10-А, 10-Б
СПАДКОВІСТЬ І МІНЛИВІСТЬ (20 годин)
Тема "Методи генетичних досліджень"
Опрацювати презентацію, скласти конспект, вивчити терміни, параграф 28
10-А, 10-Б
Самостійна робота
прислати до 15.00, за роботи надіслані пізніше, бали будуть знижені
I варіант
I.
Виберіть
із запропонованих відповідей правильну.
1. Укажіть назву процесу відновлення природної структури
білка після її порушення:
а). деструкція; б). денатурація; в). ренатурація; г).
біосинтез
2. Укажіть, який вигляд має вторинна структура білків: а).
глобула; б). декілька сполучених між собою білкових молекул; в). спіраль; г).
ланцюг амінокислотних залишків
3. Зазначте сполуку, до складу якої входить нуклеотид тимін: а). іРНК; б). ДНК; в). рРНК; г). тРНК
4. Укажіть білок, який пригнічує розмноження вірусів: а).
інтерферон; б). імуноглобулін;
в). антитіла; г). антигени
5. Укажіть назву речовини, утворену атомами карбону, між
якими встановлюються міцні ковалентні зв’язки: а). органічні речовини;
б).мономери; в). органічні сполуки;
г). біополімери
6. Укажіть назву складних високомолекулярних
біополімерів, мономерами яких є
нуклеотиди: а). білки; б). ліпіди; в). нуклеїнові кислоти; г). вуглеводи
II.
Виберіть
із запропонованих відповідей дві правильні
7. Назвіть основні функції ДНК: а). кодування; б).
збереження; в). регуляція; г). відновлення
8. Вітаміни поділяються на дві групи: а). нерозчинні; б).
водорозчинні; в). жиророзчинні;
г). малорозчинні
9. Залежно від кількості мономерів, які входять до складу
молекул, вуглеводи поділяють на: а). моносахариди; б). сахариди; в).
полісахариди; г). дисахариди
III.
10. Установіть
відповідність між біополімерами та їхніми мономерами:
Полімери |
Мономери |
А Полісахариди Б Білки В ДНК Г РНК |
1.
Нуклеотид з тиміном 2.
Амінокислоти 3.
Нуклеотид з
урацилом 4.
Моносахариди |
11.Установіть відповідність між типами нуклеїнових кислот та їхніми функціями:
Типи нуклеїнових
кислот |
Функції нуклеїнових кислот |
А ДНК Б іРНК В тРНК Г рРНК |
1.
Структурна: входять
до складу субодиниць рибосом 2.
Кодування і
зберігання спадкової інформації 3.
Транспорт
амінокислотних залишків до місця синтезу білкової молекули 4.
Передача спадкової
інформації від ядра до місця синтезу білкової молекули |
IV. Запитання з відкритою відповіддю
Що спільного і відмінного між процесами деструкції та
денатурації?
ІІ варіант
I.
Виберіть
із запропонованих відповідей правильну.
1. Укажуть сполуки, при розщепленні яких виділяється
найбільше енергії: а). ліпіди; б). вуглеводи; в). білки; г). нуклеїнові кислоти
2. Укажіть назву необоротного процесу руйнування первинної
структури білків: а). ренатурація; б). денатурація; в). деструкція; г).
біосинтез
3. Укажіть органічні речовини, здатні включатись у цикл
біохімічних реакцій і регулювати процеси обміну речовин та перетворення
енергії: а). вітаміни; б). гормони; в). білки;
г). ліпіди
4. Укажіть функцію білків, яка впливаю на швидкість
біохімічних реакцій: а). регуляторна; б). сигнальна; в). захисна; г).
каталітична
5. Укажіть назву ділянки молекули ДНК, яка несе спадкову
інформацію про структуру певного білка: а). ген; б).матриця; в). реплікація;
г). транскрипція
6.
Яку
функцію у ссавців виконують віск: а). резервну; б). регуляторну; в). захисну;
г). будівельну
II.
Виберіть із запропонованих відповідей дві правильні
7. Укажіть види на які поділяються гени: а). функціональні;
б). структурні; в). регуляторні; г). захисні
8. Складні білки складаються з: а). амінокислот; б). сполуки
іншої природи; в). гемоглобіну; г). амінокислотних залишків
9. Залежно від хімічного складу білки поділяються на: а).
прості; б). легкі; в). складні;
г). важкі
III. 10.
Установіть відповідність між біополімерами та їхніми мономерами:
Полімери |
Мономери |
А РНК Б ДНК В Білки Г Полісахариди |
1.Нуклеотид з тиміном 2.Моносахариди 3.Амінокислоти 4.Нуклеотид
з урацилом |
11.Установіть відповідність між типами нуклеїнових кислот
та їхніми функціями:
Типи нуклеїнових
кислот |
Функції нуклеїнових кислот |
А ДНК Б рРНК В тРНК Г іРНК |
1.Транспорт амінокислотних залишків до місця синтезу білкової молекули 2.Кодування і зберігання спадкової інформації 3.Структурна:
входять до складу субодиниць рибосом 4. Передача
спадкової інформації від ядра до місця синтезу
білкової молекули |
Наведіть значення та природні джерела конкретних
вуглеводів?
виконати практичну роботу
Вівторок- середа 10.11.-12.11.2020
10-А, 10-Б
Тема " Особливості обміну речовин в автотрофних організмів"
(дописати тему п'ятниці)
Тема "Особливості обміну речовин у гетеротрофних організмів"
опрацювати матеріал, зробити конпект
10
будної
Опрацювати презентацію, скласти конспект, вивчити (цей матеріал ми проходили в 9 класі).
ВІВТОРОК 13.10.2020
10-А, 10-Б
Тема: Представлення проектів «Характеристика видів за видовими критеріями»
Написати проект на окремих
аркушах А4. (зразок є у придручнику)
Приклади організмів для
порівняння:
· - Журавель степний та
журавель сірий,
· - Чапля сіра та чапля біла,
· - Сова вушаста та сова
сіра.
Програма виконана
ПРИЄМНОГО ВІДПОЧИНКУ
Узанальнення знань
Етапи
|
Основні особливості
|
Зміни в клітинах
|
Запліднення
| ||
Бластула
| ||
Гаструла
|
Зародковий листок
|
На якій стадії утворюється
|
Які тканини й органи утворює
|
Ектодерма
| ||
Ендодерма
| ||
Мезодерма
|
Ознаки
|
Яйцеклітина
|
Сперматозоїд
|
Розміри
|
||
Форма
|
||
Відділи
|
||
Маса
|
||
Оболонки
|
||
Здатність до активного руху
|
||
Кількість поживних речовин
|
||
Особливості
хромосомного набору
|
||
Де утворюються
|
||
Хромосомний набір
|
||
Наявність джгутиків
|
||
Загальна кількість
|
А Генетичний скринінг
|
1.
Речовини, що знижують
частоту мутацій.
|
Б. Природний добір
|
2. Метод раннього виявлення генетичних мутацій.
|
В. Антимутагени
|
3. Процес, внаслідок якого виживають і лишають
потомство переважно особини з корисними в даних умовах спадковими змінами.
|
Г. Мутації
|
4. Спадкові хвороби, спричинені генними
мутаціями.
|
Д. Генні хвороби
|
5. Стійкі зміни генетичного матеріалу.
|
А. Мутагенез
|
1.
Лікування захворювань
шляхом заміни дефектних генів нормальними.
|
Б. Ізоляція
|
2. Процес виникнення мутацій під дією зовнішніх
і внутрішніх чинників.
|
В. Генотерапія
|
3. Виникнення будь-яких перешкод, що порушують
вільне схрещування й обмін спадковою інформацією.
|
Г. Мутації
|
4. Спадкові хвороби, спричинені хромосомними та
геномними мутаціями.
|
Д. Хромосомні хвороби
|
5. Стійкі зміни генетичного матеріалу.
|
ЧЕТВЕРГ 26.03.2020 – П’ЯТНИЦЯ 27.03.2020
ВІВТОРОК 24.03.2020
№ студента
|
Зріст (см)
|
№ студента
|
Зріст (см)
|
№ студента
|
Зріст (см)
|
№ студента
|
Зріст (см)
|
№ студента
|
Зріст (см)
|
1
|
163
|
7
|
166
|
13
|
168
|
19
|
169
|
25
|
170
|
2
|
164
|
8
|
167
|
14
|
168
|
20
|
169
|
26
|
170
|
3
|
165
|
9
|
167
|
15
|
168
|
21
|
169
|
27
|
171
|
4
|
165
|
10
|
167
|
16
|
168
|
22
|
169
|
28
|
171
|
5
|
166
|
11
|
167
|
17
|
168
|
23
|
169
|
29
|
172
|
6
|
166
|
12
|
167
|
18
|
168
|
24
|
170
|
30
|
173
|
Зріст, V
|
|||||||||||
Кількість об’єктів, n
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий